Garbinillo dimarts 15

Tambe es veritat, es molt mes facil i menys exigent fisicament. Pero ahir no hagues pogut navegar amb wind ( entre montar i desmontar la 9.5 i demes) o com a molt 20mns i amb el cait vaig poder apurar algo mes d'una hora.
 
Pues, seguint amb el tema, no se, que extendre les linies, imflar el kite, conectar linies, també porta lo seu eh... I montar una vela gran també, pero por ahi por ahi no...?
 
Al meu entorn tinc molta gent que fan kite (sense haver fet mai windsurf) i em volen convèncer de que m'hi passi. Jo de moment aguanto perquè tinc al cap treure la trasluchada i no m'agrada abandonar. Però és temptador veure la lleugeresa del material i la rapidesa amb què munten. A mi, tant carregar com descarregar el cotxe em porta 20 minuts (portant la tabla a la baca). I muntar i recollir el material mitja horeta. Espero que les sensacions amb el windsurf superin les del kite, perquè sinó és per pensar-s'ho. Molts d'aquí que heu provat els dos esports continueu preferint el windsurf, però també he conegut windsurfistes que s'han acabat passant al kite.
 
Ja hi ha mes d'un post parlant del tema, i ben llargs que son.... Al final ha de ser una questiò de gustos personals, quantes mes opinions es llegeixin, dons millor, però al final el criteri autentic es probar les dues coses i triar un mateix. Fins i tot un mateix pot cambiar de gust i preferencia en diversos moments de la vida...
 
A la vida s'ha de ser practic. Jo no ho soc gens i a mes soc una mica fundamentalista i orgullos, a part de que per si mateix el Kite no em crida gens. Pero s'ha de provar i fer una analisi de avantatges/inconvenients personal, no el que diguin els altres.

Gemma, potser les sensasions no son tant bones com un bon dia de windsurf. Pero quants dies bons pillem al any els que no estem a peu de cano?
I potser amb el kite acabaries navegant mes. Qui sap, s'ha de provar, com deia. A mes, pot ser es la manera que el teu xicot s'animi si feu un curset junts. [sing]
 
el cait es mejor que el wind para el mediterraneo, igual que el surf para el cantabrico, el ski para jaca y el parchis para madrid
pero ninguno de ellos es wind [cheer.gif]
 
Gemma ni cas ... jo faig totes dues coses... millor dit una o dues vegades al any cait per no perdre la costum i recordar-me que es molt avorrit, poc tècnic a no ser que vulguis saltar i fer piruetes, les sensacions de baixar onades, d'aprofitar la ratxa quan tens 14 nusos pelats i veus el mar i saps quan tens que afluixar per desprès tornar apretar i no perdre el planeig... quan amb el kite es tot potencia a saco, no hi ha vent pues tinc que moure més el estel i així tota la tarda. [000203E9.gif] [000203E9.gif]
 
pingpong dijo:
el cait es mejor que el wind para el mediterraneo, igual que el surf para el cantabrico, el ski para jaca y el parchis para madrid
pero ninguno de ellos es wind [cheer.gif]

Que disssseee usted?

Leucate no es para wind no? Jajanajajajajajanjhshssshhshdaabhs
 
Hice curso de cait hace 10 años cuando solo ivsa a navegar von 20 nudos con wind. Ahora con 16 nudis vas con 100 l con 6'5 sin cambers y rdm montas y metes en el coche igual que kite y casi sales con el mismi viento. Con una tabla y 3 velas navegas con el mismo rango que un kite. Y no tienes prohibicion de ningun tipo...

Lo unico el surf pero tienes que controlar mucho...
 
Jo soc un altre que m'estic pensant seriosament això del kite. Ara que ja tenia quasi tancada la compra d'un equip sencer de fórmula, m'he fet mig enrere, ja que primer ho voldria probar.

El que si que està clar és que navegues molt més, és més còmode i ocupa menys. El tema de sensacions ja és personal. A més, em sembla que amb una cometa i una taula ja cobreixes força rang de vent.

Estic buscant algun cursillo per Castelldefels però els trobo molt cars ( >300). Aviam si sabeu d'alguna oferta o algú particular que m'ensenyes les nocions bàsiques...

QUI ENS HA VIST I QUI ENS VEU!!!!!! [sorprendido] [sorprendido] [sorprendido]
 
Amb un estel de 12m una taula de surf, cobreixes desde 12nusets fins a 18.
Per cobrir aquest vent en wind necessites 2 talues 3 veles mes pals mes botavares etc...
Jo no defenc el cait, es mes nomes el vui per poder sufejar en determinades situacions.
Pero tant la facilitat d'aprenentatge com la comodidad i la facilitat de navegar (pasar cualsevol trencates un joc de nens,cosa que amb al windsurf....) superen al wind de lluny. Ara les sensacions ja son una altre historia.
 
Jo per ara no m'hi passaré. Tinc el repte d'aconseguir fer la trasluchada, i si ho deixés a mitges sempre em quedaria l'espineta clavada. I segur que quan la tregui i pugui anar girant sempre que vulgui sense caure'm a cada gir encara em sabrà més greu, passar-me al cait. L'altre dia vaig punxar amb la navegada, però potser vaig aprendre algo: resulta que per error vaig muntar la botavara una mica més alta que normalment i vaig estar més propera a treure la trasluchada. Ara el proper cop la tornaré a posar a la mateixa alçada, que potser em dóna més control.
Tornant al tema del cait ..., tampoc crec que amb el cait navegués més. La meva disponibilitat és la mateixa: navego els caps de setmana, i això si no treballo ni tinc cap compromís. I tampoc sóc de les que sacrifico gaire el dia pel windsurf si la previsió no és molt clara. Cada vegada em fa més ràbia punxar. El resultat és que aquest any només he navegat 4 dies.
Simplement el cait m'estalviaria temps a carregar el cotxe i a muntar, tot i que per aquí heu dit que muntar també porta el seu ratet. I una altra cosa que m'ha comentat molta gent és que amb el cait sempre és millor anar amb algú (almenys si comences), per aguantar-te l'estel i tot plegat.
Però m'ha agradat llegir el que heu dit de que no és gaire tècnic ni tan cansat. Ara entenc perquè hi ha tanta gent que en fa.
 
Per amí, el principal inconvenient del kite, a part de que les sensacions son menys directes, es dir, que no et sents tant integrat o vinculat amb el equip, sinó que tu ets al aigua i el kite allà dalt, es que te una component de risc que no te el windsurf, TOTHOM que fa kite ha tingut algun susto, alguna rebolcada o arrossegada per terra, li ha caigut el kite a sobre o aprop de algú, un despiste, una tropesada amb algo que hi hagi a la platja, etc, et pot fer perdre el control del kite i la pots liar grossa, això amb el wind no passa, o les conseqüències son moltíssim menors…
 
Bueno tampoc es benbe aixins, a la meva mare li va pasar per sobre un frances amb la planxa de windsurf mentres ella era a l'aigua a 3m de la sorra, o sigui k mo estaba nedant aigues endis.
Resultat, un tall mes que important d'uns 30cm a lo llarg de tota la esquena, i sabeu que va der el paio? Recullir i fugir a tota castanya mentres portavem a la meva mare a l'hospital.
Perillos ho es tot.
 
Pel tema de rang de vent ja quasi no existeix, ara amb una taula de 105 a 110 llitres i una vela de 7 metres tens el mateix rang per la part dels 14 nusos.
 
fersan totalmente de acuerdo el rango ya no es razón, con 12 nudos, con fórmula vas pero con un kite de 12 metros no lo tengo tan claro con 16m-18m ya es otra cosa pero es un cometón.

Creo que de pende mucho donde navegas, si hace viento por encima de 16 nudos si está prohibido o no,...

en mi caso no me compensa, ni en badalona se puede ir con kite, ni en tarragona se puede....

con lo que por mi parte está claro.

Lo que mola del kite es cuando vas con olas y tabla de surf que aunque la dirección no sea la correcta para surfear, se ponen moraos petando las olas eso es puro surf de verdad, solo utilizan la cometa para pillar la ola y no tener que estar remando y luego a petarla todavía me acuerdo de un tío en st cypren con kite y tabla de surf strapless que con los tronchos que había se estaba poniendo morao ahora eso sí de toda la playa el único tienes que controlar un huev
 
Tens que ser molt pro amb el tema de surf amb kite, normalment sempre tens potencia i costa molt estar enganxat a la onada, he vists molt pocs.
 
andreubcn dijo:
pingpong dijo:
el cait es mejor que el wind para el mediterraneo, igual que el surf para el cantabrico, el ski para jaca y el parchis para madrid
pero ninguno de ellos es wind [cheer.gif]

Que disssseee usted?

Leucate no es para wind no? Jajanajajajajajanjhshssshhshdaabhs


noooo solo he dicho que en general el mediterraneo es mejor para cait que para wind
de todas maneras como ejemplo ponme pals no leucate el paraiso del cait! un sitio con mar plano y lagunas que no entran quillas
 
Volver
Arriba