Campings/spots SantPere/Empuriabrava: Com ho veieu?

Jordi_montcada

Totalwind Addicted
Mensajes
383
Puntos
0
Ubicación
Barcelona
Com ho veieu per al dissabte?

Idealment busco 12-15 nussets per a seguir barallant-me amb l'arnés, i el windguru dona 10-13n a Sant Pere, amb SE girant a SW , però no em conec gaire l'spot . Amb quin vent es navega a Sant Pere? Sabeu si es pot accedir al tram de platja entre la gola del Fluvià i Empuriabrava?
 
Merci Eric. Jo l'únic cop que hi he anat (llàstima que la previ va fallar) vaig ser davant de l'Amfora, però era al febrer crec, i la platja deserta.
Provaré on dius tu, i si no està a petar m'hi quedaré. A l'altre costat de la Gola, tenies raó, es reserva natural i crec que no s'hi pot arribar en cotxe.

Merci per les explicacions de la botavara [saludo]
 
Jo tinc la caravana al camping La Gaviota i segur que pots navegar, com a minim amb 6.5

Eric / wind dijo:
Per cert, a veure si quedem algun dia, amb mes temps i mentre fem una cerveseta m'expliques mes coses dels EEUU. [cervezas]
M'ha semblat molt interessant. Em gravaré al cap lo de treballar com si fos 31 de desembre i no 2 de gener... [risas]
 
Jordi_montcada dijo:
Merci Eric. Jo l'únic cop que hi he anat (llàstima que la previ va fallar) vaig ser davant de l'Amfora, però era al febrer crec, i la platja deserta.
Provaré on dius tu, i si no està a petar m'hi quedaré. A l'altre costat de la Gola, tenies raó, es reserva natural i crec que no s'hi pot arribar en cotxe.

Merci per les explicacions de la botavara [saludo]

POts anar fins la Gola i sortir per el riu, sinó mes enllà dels aiguamolls hi ha un camí. AL costat de Platga de Santa margarida.

Allí es on millor entra el tèrmic.
 
Merci per la info fersan. Aniré a l'alçada dels campings (Amfora, Aquarius, La Gaviota) i en funció de com ho vegi (de vent i de gent) aniré pujant.
Dani, la platja de Santa Margarida ... [sherlock.gif] .... es la que hi ha al nord de la bocana d'Empuriabrava?

Ja us explicaré com ha anat. Merci per la info de nou.
 
not dijo:
mes enllà dels aiguamolls hi ha un camí. AL costat de Platga de Santa margarida.

Allí es on millor entra el tèrmic.


Crec que et confons, estàs parlant de la "platja salvatge" (accés per la cra. del càmping "La Llar")
Allà hi entra molt be el Gregal, però el tèrmic crec que es millor a Sant Pere o a Riumar.
 
Si la zona d eempuria brava , a la platga salvatge i voltants.

L'any passat varem fer la travesia amb formula de sant marti a roses i on mes fort entrava el xaloc aquest de marianada que fa alli, eras en
aquesta zona.

Ho viag comprobar varies vegades , pero puc estar equivocat.... aixó vas ser durant 15 dies a l'agost...

També molts dies no podia navegar amb 8.5 a la gola i en canvi veia els slalomeros funcionant alli.
per ja dic... vosaltres coneixeu la zona millor.
 
Hola Jordi,

Jo també faig temporada de camping a St Pere.
Avui haig d'anar a recollir una tabla al Patchwork i amb la última previ ho veig be per 6.0-6.5.

Navegaré sol.
Si vols mirem el busca cap a les 12-13 i veurem si es posa millor a la zona Riuet (mitjorn) o a la zona gaviota-gola (E-SE).

Et passo el mobil per mp.

Salut,

Xavi
 
Jo avui no podia, però demà provaré a la Platja Salvatge d'Empuriabrava, que diuen que hi entren un parell de nusets més que a St Pere. A veure si entra el tèrmic, que tinc moltes ganes de tornar a provar la meva 105 litres.
 
Jo he arribat sobre les 12:00 a Empuriabrava. Molt kiter, molt banyista i poc windsurf (no ho he vist almenys). I el mateix al costat sud de la gola. Així que m'he posat a l'alçada de l'Amfora a St Pere.

Un molt bon dia per als que teniu bon nivell. Molta gent amb 6.x, i alguns amb veles més grans. Jo amb 5.5 pq l'altre vela que tinc es 7.1 i no volia anar passat.

Lliçó del dia: haig de prioritzar el tema beachstart/waterstart (molt més que l'arnés). Acostumat a l'aigua plana del delta i cambrils, avui m'he passat 1h derivant mentre tot cristo sortia disparat al meu voltant. [muro] Del suplici de drizar amb les onades que hi havia al trencant ni us en parlo [fcp] .

La veritat es que m'ho he passat be, pq en aquests casos es quan mes se n'apren, però no negaré que m'hauria anat de conya tenir algú conegut localitzat per a fer la típica pregunta de "em pots explicar com ho fas???".

Per cert, josepmaria, mirant la foto del teu avatar diria que hem coincidit al mateix lloc i hora. De fet, si m'has vist, segur que em recordes. [ojos]

M'ha agradat molt el lloc. Amb el meu nivell actual em va gran, però ja em posaré les piles. Llàstima del sablazo del peatje!!
 
Era allà, Jordi, era allà...

Tenia tan sols el dissabte per anar a navegar, i havia de recollir el material a Viladomat on em guarden el remolc, així que la opció era clara, he anat a l'Aquarius, on abans posàvem la caravana (ara anem al Laguna), a veure si trobava alguna "vieja glòria" com jo ... Tan sols he trobat al Carles, que m'ha fet rumiar: M'ha dit que es va jubilar de Windsurf als ... 70 anys, ara en fa dos ... jo en faré 59 ... me'n queden ... no sé, mai he estat bo amb els números !!!

La qüestió es que he anat al meu aire ...

Tan sols tenia dues veles (8,50 i 10) i la Thommen130 L dins del cotxe així que sense dubtes, 8,50 fluixa al matí (m'he ficat a l'aigua a les 12:30 o 1 mes o menys ... hi havien 10 nusos amb ratxes de 12-13) i ben tensada a la tarda fins les 4 o 4:30 , no ho se ben be (mai porto rellotge quan navego, ja n'he perdut 2 !!!). Havia de marxar d'hora i ja en tenia prou. Com sempre quan desmuntava el vent s'ha posat constant i diria que ha pujat (Murphy's law) !!!

Tot plegat ha estat un bon dia , de vegades he patit per arrencar al planeig però després ... canya a tope [windsurfing.gif] !!!
No se si t'he vist, de fet hauria estat be conèixer-nos [saludo] , sempre ens llegim pel fòrum però in situ no sabem la cara que fem. Per cert, per que dius que t'hauria de recordar ???
 
Segur que hem coincidit tots.
JM, t'he vist navegant. En aquest mon tant petit i en vies d'extinció (el windsurf), no t'equivoques si penses "aquest deu ser el JM de TotalW". Vam coincidir fa 6 o 7 anys a l 'Aquarius. Jo anava amb 6.5. M'hagués fet gràcia trobar-te a la mar, però planejava pels pèls i he decidit que era l'hora xiringuito. De 16.30 a 17.30 s'ha posat fortet (18 kn busca).
Jordi, si ets qui em penso, quan t'he vist he pensat en els teus discos lumbars. Si haguessim parlat, hagessis tret el water ahir mateix.
Nando: Començant per vent per 8m (molta estona), passant per 6.5 i acabant per 5.8-6 (poca estona)


Salut
 
Jordi_montcada dijo:
Lliçó del dia: haig de prioritzar el tema beachstart/waterstart (molt més que l'arnés). Acostumat a l'aigua plana del delta i cambrils, avui m'he passat 1h derivant mentre tot cristo sortia disparat al meu voltant. [muro] Del suplici de drizar amb les onades que hi havia al trencant ni us en parlo [fcp] .

La veritat es que m'ho he passat be, pq en aquests casos es quan mes se n'apren, però no negaré que m'hauria anat de conya tenir algú conegut localitzat per a fer la típica pregunta de "em pots explicar com ho fas???".

No sé si ho fas, però, per si de cas, t'ho dic. Per aprendre a anar amb arnés jo t'aconsellaria navegar moltes hores amb poc vent. I mirar sempre el mar, clar; mai la vela. Així s'aprèn a anticipar les ratxes. S'ha de jugar amb la ma del pal i la ma d'escota. Els que ja en saben només disfruten amb molt de vent. Però per aprendre'n és bo practicar amb poc vent. I si hi ha alguna ratxa de poca intensitat, que després no et costi drissar si caus, millor. Així s'aprèn a tenir el tacte de la pressió de l'arnés i les mans a la vela.

Jo fa uns mesos que he après el beach i el water. Per aprendre'ls m'ha estat imprescindible pagar un professional que me n'ensenyés. Havia llegit molt, mirat videos de youtube, etc. Res. Fins que no me'n van ensenyar en una classe, no hi va haver maneres. La gent que fa temps que els fa ja no se'n recorda de com en va aprendre. El professional sap quines són les passes necessàries per arribar a l'èxit. Ànim! Al final, tothom n'aprèn! En el meu cas, el que em va servir per fer el water va ser una classe de beachstart. Llavors vaig entendre el que fallava en el water.
 
Eric / wind dijo:
Jordi, jo no puc donar massa consells, pero la conclusió a la que he arribat es que tant pel beach com pel water s'ha de fer que sigui en vent qui faci casi tota la feina.
El que comenta en Carles no es mala idea, i al Bunker hi ha un habitual d'aquest foro que dona classes particulars molt rendibles. Ja deus imaginar a qui em refereixo. [big-laugh]

Gràcies a ell faig el water. Li estaré eternament agraït.

També és possible fer-lo amb vent no tan fort. Quan és fort, com diu l'Eric, el vent és el que fa la feina. Amb vent no tan fort ... cal tècnica.
 
xavibal dijo:
De 16.30 a 17.30 s'ha posat fortet (18 kn busca). Jordi, si ets qui em penso, quan t'he vist he pensat en els teus discos lumbars.
era jo, era jo [ojos] Parlant amb la dona ara t'he ubicat. De fet ella em va fer fixar amb tu per com trasluchaves aprop de la sorra i empalmaves bordo reta bordo. Buff, tan fàcil que sembla quan es veu desde fora. Jo m'he ficat justament cap a les 16:30, just quan ha pujat massa per al meu "nivell". Si em dius que feia 18kn ja em quadra tot. I amb aquella onadeta era una odisea drisar.

Carles, Eric, justament aquest matí pensava en plantejar-me agafar "la via A". Per cert Eric, la botavara, de conya. Llàstima que tot el que em sobrava de vent, em faltava de tècnica.

josepmaria, feia broma amb lo de "em recordaràs" pq era l'únic que no podia sortir [fcp], mentre cracks com en Xavier sortien disparats. Però, ara que sé qui ets, dono fe de que estàs molt lluny d'haver de pensar en retirar-te, mentre planegis a sac com feies avui amb aquest velote de 8.5. [smilie=worship2.gif] Per cert, he parlat amb un senyor que portava una jp australia 125, però no li he preguntat el nom. Saps si es del foro? Ha marxat sobre les 16:00 també.
 
Jordi_montcada dijo:
josepmaria, dono fe de que estàs molt lluny d'haver de pensar en retirar-te, mentre planegis a sac com feies avui amb aquest velote de 8.5. [smilie=worship2.gif] Per cert, he parlat amb un senyor que portava una jp australia 125, però no li he preguntat el nom. Saps si es del foro? Ha marxat sobre les 16:00 també.

Gràcies Jordi però no em posis mèrits, quan tens ganes de navegar i sobre tot ... l'altra vela que has portat (poca fe la meva !!!) es una 10 m [aiba] ... has d'aguantar com puguis !!! [muro] La veritat es que encara tenia una mica de marge, es el que fan quasi 100 Kg sobre la planxa i dos cambers ... això si, si em vas observar, "traslutxades" ni una, no n'aprendré mai !!! [fcp]
De fet vaig plegar al moment just en que el vent pujava !!! La veritat es que no tenia mes temps i em va anar de perles, i això que al entrar a l'aigua al matí vaig pensar que havia muntat petit !!!

El "senyor" (entre els surfers no hi ha senyors !!! i si algú s'hi creu, s'equivoca [meparto] ... o es que no ens pixem tots dins el neopré ??? ) de la JP no recordo haver-lo vist, no et puc ajudar.
 
Avui he navegat súper bé a la platja de la Rubina d'Empuriabrava. He anat directament allà perquè sempre he llegit per aquí que és on millor entra el tèrmic. Doncs he arribat cap a les 14:15h i a les 15h ja ha començat a pujar el vent. Estic contenta perquè avui, que era el segon cop que provava la meva nova tabla de 105 litres, per fi l'he pogut dominar. El primer dia va ser un desastre: no la podia dirigir de cap manera. Va ser com el meu primer dia de windsurf. I avui, tret que queia amb les virades i se'm queia la vela a les trasluchades (això ja em passava amb la de 135 l), he navegat molt bé. Llàstima que l'aigua de pet d'ones estava brutíssima i plena de meduses petites. He volgut practicar el beach i waterstart pel cantó que no em surt i ho he hagut de deixar del fàstic que em feia anar topant amb papers, plàstics i restes de meduses mortes.

Algú que hagi estat a la platja de St Pere em pot dir com estava de vent? És que vull comprovar si realment hi ha diferència amb Empuriabrava. No he vist cap anemòmetre, però calculo que allà devíem estar a 14 o 15 nusos com a molt.
 
Volver
Arriba