Divendres 26, dissabte 27, diumenge 28

not dijo:
El aneomentre es a la gaviota, de alli a la gola pot canviar molt.

A sant pere es el tipic spot on en una punta del golf hi ha 15 nusos o 18 i a l'altre 10 o 12. Avui com sempre el vent fará el que voldrà... jo anire a malgrat. [bonk]

I com collons s'ho fa la gent qur navega alla haabitualment per saber on anar?

carlesmicro dijo:
gemma79 dijo:
I allà davant de la Gola es formava una miqueta d'aquelles onadetes que foten la guitza per arrencar (sobretot si falta vent)

Pot ser que sigui problema de volum de la planxa?

Vaig amb una tabla de 106 litres. Va molt millor per passar les onades que no la que tenia abans de 135 litres, però com que faltava vent per poder arrencar ràpid fent el waterstart era una mica pesat. Però bueno.., tampoc va ser un dia de fortes onades. Simplement una mica emprenyadores. El pitjor va ser al tornar, que ja venia enxufada amb la racha, encarrilada cap al riu, i em vaig creuar amb un guiri súper imbècil que em va parar la tabla amb les mans. Jo l'esquivava i veia que el tiu em perseguia. Pensava que no ens enteníem a l'hora d'apartar-nos, que els dos ho fèiem cap al mateix costat. Però no ... Ho va fer expressament per parar-me i dir-me que havia de navegar per darrera les boies. Era ell, qui no tenia que estar allà banyant-se a la sortida del riu, que és per on surten totes les embarcacions. Doncs em va fer una gran putada perquè per aixecar la vela amb les onades aquelles em va costar la tira. I a part em passa que maniobrar amb aquesta tabla, no sé si és a mi que em falta tècnica, però se'm fa difícil. Estic intentant aprendre la trasluchada (que no em surt de cap manera), però és que no aconsegueixo ni fer una virada. Almenys amb la de 135 litres podia virar amb estabilitat, però amb aquestes més petites podeu virar? És molt inestable i al voler canviar de costat caic. Total, que tornar pel riu no em va anar gens bé. És molt estret, de manera que arrenques i ja estàs a l'altra banda. No em donava temps de girar. Els que fan curset cap problema, perquè porten volum.
Aquí a la Gola tens l'avantatge de que treus el material des-salat, muntes sobre gespa, etc..., però cada vegada que vols anar al cotxe has d'entrar pel riu. Jo agraeixo tenir el cotxe a la vora, la veritat. Ahir em vaig estar casi 2 hores a l'aigua sense sortir, amb set, i ho vaig trobar a faltar.

Crec que a alguna altra banda del golf potser hi havia algun nuset més. Però tampoc es veia gaire gent navegant com déu mana.

Virar amb taula petita es complica molt i molt, requereix molta practica. Tens que aprendre a ttasluchar! Per aprendre millor amb vent adequat,masa fluix o masa fort ho complica. A mes com que a cada trasluchada perds terreny cal tenir bona cenyida, el que fa que amb vent fluix sigui complicat practicar.

Avui he estat a la gola, segona vegada en 25 anys. He vist masa barreja de kiters, onades i banyistes per a gent amb poc nivell (al mar, el riu es una piscina ideal per les primeres pases) Sant Pere te vent, pero que voleu que us digui, masa just per vela petita i mar masa mogut per slalom i aprendre, pel que he vist quan he anat. No li acabo de agafar el punt...

silent dijo:
Avui S Cyprien per 4.7. Pero entre arribar a les 18h, muntar 5.2 i 94l, anar passat i canviar vela, anar pasat i canviar taula i lo fotudament on-shore que es no he disfrutat gaire. A sobre, amb les preses dels canvis a la taula petita no li he posat el tornillo de la valvula.. [bonk] [bonk] [aiba] A vegades un bon dia no es un bon dia.

Dema aki no hi ha previ, pero un gabatxo habitual de Pals que hi havia m'ha dit que molts dies hi ha termic per 5 metre a Argeles. Com veieu Sant Pere dema? Ara estic a mig cami, aColera, on fare nit i em moure dema segons com ho vegi....

Tio jo tambe hi era, pero vaig marxar a les 6 (esclar que portaba desde la 1), perfetct amb 4,5 i 74ltrs trifin despres amb 92 quad i al final 74 de nou.
Avui amb 6 es podia pero ja pero no he muntat, despres de navegar amb 4,5 qui collons vol montar 6m [qpasaneng2]

silent dijo:
Virar amb taula petita es complica molt i molt, requereix molta practica. Tens que aprendre a ttasluchar! Per aprendre millor amb vent adequat,masa fluix o masa fort ho complica. A mes com que a cada trasluchada perds terreny cal tenir bona cenyida, el que fa que amb vent fluix sigui complicat practicar.

Avui he estat a la gola, segona vegada en 25 anys. He vist masa barreja de kiters, onades i banyistes per a gent amb poc nivell (al mar, el riu es una piscina ideal per les primeres pases) Sant Pere te vent, pero que voleu que us digui, masa just per vela petita i mar masa mogut per slalom i aprendre, pel que he vist quan he anat. No li acabo de agafar el punt...

Em deixes més tranquil·la si em dius que amb tabla petita és difícil virar. Ja pensava que era jo, que no en sabia. Doncs sí, haig d'aprendre a trasluchar. En això estic i és el que dius: que amb poc vent cada vegada que ho intentes perds terreny. Em va millor quan fa més vent. Les vegades que n'he tret alguna han estat agafant-les amb velocitat. Però suposant que sapigués trasluchar, trasluchar al riu no és gens pràctic, amb lo estret que és.

Però St Pere té dies molt bons, amb vent tèrmic. Aquest cap de setmana hi havia una mica la de mar de sud, amb onadetes, que per slalom no va gaire bé. Però hi hia dies que està molt més ordenada. I quan bufa tramuntana qui domina també disfruta. A mi personalment no m'agrada gaire perquè és molt ratxejada i en un moment et pot pujar molt d'intensitat.

A kastas tambe van navegar ahir 18 nussets.
A SC es va posar per 6 i amb onada pero no vem entrar, despres d navegar amb 4,5 qui vol navegar amb 6? Vem esperar a que pujes per k la previsio deia k pujaria, pero al final no va pasar d'uns 16/18.

Gemma a bdn normalment no hi ha onada es un spot de slalom i freestyle es pla.
Si hi ha llevant la cosa cambia, pero amb garbi queda planet.

Alex la gráfica de 17 nudos de castelldefels no pasa de 16 en la racha...

No es que no te quiera creer pero tampoco estabas ahí

Joder radjo eres la polla pregunta a kien kieras del bunker, navegsron con 10m de cait hasta k se hizo denoxe

En castelldefels no funcionannnnn bien los anemometros, ninguno esta bien puesto. Mira yo te lo h dixo por tu estadistica, haz lo k kieras a mi plin.

es que soy un poco como sto Tomás...

Y la verdad es que lo de castefa es un misterio porque nunca sale en la gráfica pero siempre hace viento [sherlock.gif]

http://www.17nudos.com/memo/

que pongo que entró a las 8 de la tarde? 16 nudos?

por fin he navegado en julio el sabado estuve en saint cyprien de 3 a 6 con la 5,2 y la 74 litros, estaba bien para saltar para surfear demasiado onshore
el domingo de turismo por francia y vuelta a castelldefels sin trafico que es un lujo, yo no diria que habia mas de 14 nudos a partir de las 8, ultimamente el viento en castelldefels tiene un freno y cuando llega a 14 nudos se para y empieza a bajar, debe de estar arrepentido del buen invierno que nos ha dado [big-laugh] (estadisitcia propia de castelldefels en julio 2 o 3 dias de maximo 15 nudos durante media hora a unas horas imposibles de meterse y siempre distintas para que falles, eso si que se merece un estudio [sherlock.gif] ).

Ademas de estos dias siempre ha entrado en horas distintas.

No estaba muy de Poniente el domingo?

justo al reves demasiado de mar con lo que ademas estropeaba la buena ola que habia

Volver