tramuntana dilluns 25 - dimarts 26

jordi-navata

Totawind Master
Mensajes
774
Puntos
0
Ubicación
port de la selva
hola obro post per que expliquem com ha anat la navegada d'avui i de demà.

avui dilluns a port, estava el vent molt ratxejat, i el mar molt brut, amb molta onada desordenada, amb alguna sèria realment grossa, i per desgràcia ple de plàstics i troncs, que m'han costat alguna bona catapulta i a la platja molta alga, jo he navegat de 14:30 a 17:00 bona part de la sessió en solitari i al final s'hi ha afeguit en xavi, a part hi havien els de cram que han trobat un dofí petit ferit.

he navegat amb 76 lts i 3,7 a estones molt passat, a estones bé i a altres migenfonsat fins que entrava la ratxa i et trèia volant.

no ha estat el millor dia però sí m'he pogut marcar alguna bona surfejada i algun bon salt que han valgut molt la pena. [000203E9.gif]

demà més, i si tot va bé estrenaré material, que demà en Ramón Pastor ha promés que el portarà. [punk.gif]

heu navegat a Pals, com estava avui? suposo que força mogut no? [46.gif]
 
Hola Jordi,

Jo no he navegat, però dema dimarts hi serè per Girona treballant, al migdia a poc que pugui m’aproparé a Port encara que en quedi sense dinar i si no està desfassat i en Xavi de windiscovery te el test center obert miro de llogar una parell d' hores de material.

I si esta molt desfassat miraré una estona i faré fotos als que navegueu. [ojos]
 
ok perfecte, jo estaré allà cap a les 14:00 i evidentment en xavi també, normalment està per la botiga i si no hi ha ningú es posa a l'aigua, si vols navegar i veus que està tancat, t'acostes a la platja i li fas un senyal i t'obrirà de seguida. A més demà al matí li comencen a arribar les primeres taules de 2011, per tant si et veus en cor, podràs estrenar taula, em sembla que demà arriben 5 3s 76 lts , una pocket trifin i una manta 115 lts. també crec que arriba alguna vela nova.

a veure si està millor que avui.+

ens veiem demà.
 
Jordi! m'en alegro de saber que ets viu!! jaja

Jo he anat a Pals. Tothom amb 3.7 passats quan entrava la ratxa. Jo no tinc 3.7 (ja m'ho estic pensant....) així que amb 4.0 hiper mega passat: cenyint tot el rato i els jibes "pa matarse", algun ni ho he intentat, directament a l'aigua, girar-ho tot i waterstart, com els principiants [ojos] A estonas la sortida era desventada, però llavors entrava una ratxa furiosa. A vegades els primers 50 metres els havies de fer "surant", després estava bé per 4.0, peró a 150-200 metres de la vorera el mar bullia i el vent t'arrencava la vela de les mans si et descuidaves. A estonas feia por pensar que no trenqués res o tingués algun problema, per això en quant arribava a la zona de vent hiper fort girava de seguida. Per "sort" hi havia poca onada, ho hagués complicat encara més; però algun surf s'ha pogut fer. També algún salt; amb el vent sortien bastant alts i havies de "pilotar" molt fi (si si, quasi era la sensació perque quedaves suspés a l'aire com una fulla...). De tota forma també feia respecte saltar, pràcticament em dedicava a controlar la situació. Amb aquest panorama recordo haver pensat que a Port devia estar infernal...Un bon dia per agafar més confiança en aquestes condicions i plantejarse que potser em farà falta una 3.7...

Collons, per dilluns que ve torna a haver-hi previ...
 
[sorprendido] a port el busca donava ratxes de 68 nusos en algun moment.... buffff sou uns cracks tius...
 
Sí senyor Silent Pals havia de ser un infern, m'alegro saber que has pogut domar la fera. [smilie=worship2.gif] La ratxa a Port era molt forta, la veritat és que jo prefereixo condicions més suaus, per mi les millors sessions son per 4,7 - 5,2 però bé, Port té l'avantatge de ser molt segur si no arrisques gaire, i és el que jo vaig fer, bordos curts sense apropar-me molt a les roques, salts controlats, algun surf i poca coseta més, i si entrava la ratxa doncs cenyir i intentar jibes curts i tancats i si no, doncs "waterjibes" [fcp] tot i així vaig haver d'anar un cop a recollir el material a la platja després que se m'escapés en una surfejada a l'alçada de la riera, per sort el material no es va fer res. A veure avui com estarà, aquesta nit ha estat bufant molt fort, fèia temps que estant a casa no sentia tant el vent, i això que aquí estem acostumants i tenim tot preparat, amb doble vidre... però clar, segons he sentit a la radio hem arribat a ratxes de 126 km/h.
 
I jo currant [muro] mecagoento, m'havia de tocar treballar aquesta setmana [muro].
Acabo de sentir a la radio que avui al migdia la tramontana començaria a afluixar.
 
jordi, vols dir que Port es segur en aquestes condicions? Home, el mar no se t'emportarà, però si hi ha onada gran que et ve de costat pot ser fotut, especialment si navegues a prop de la platja on trenquen. Si t'agafa de costat i trenca vas a l'aigua i si es a la zona de la trencant no m'extranay que et prengués el material i no el poguesis recuperar. Com ho gestioneu això? I com surfegeu? Back side? Algun dia ho haig de provar. Un altre lloc que em fa ganes és Riells, on crec que és més accesible i segur que Pals i potser permet intentar alguna coseta i disfrutar més de la navegació.
 
silent dijo:
jordi, vols dir que Port es segur en aquestes condicions? Home, el mar no se t'emportarà, però si hi ha onada gran que et ve de costat pot ser fotut, especialment si navegues a prop de la platja on trenquen. Si t'agafa de costat i trenca vas a l'aigua i si es a la zona de la trencant no m'extranay que et prengués el material i no el poguesis recuperar. Com ho gestioneu això? I com surfegeu? Back side? Algun dia ho haig de provar. Un altre lloc que em fa ganes és Riells, on crec que és més accesible i segur que Pals i potser permet intentar alguna coseta i disfrutar més de la navegació.

home, segur amb 50 nusos no hi ha res, però jo a port és on menys pateixo en condicions fortes, primer doncs pq una perdua de material et porta a la platja i com que sempre estàs a una distància propera a la platja doncs no has de nadar hores i hores... en segon lloc, en condicions fortes, som molts pocs a l'aigua, pq tothom es desplaça a port... pel que el risc que hi ha d'accident amb altres windsurfistes es limita molt, jo a pals un dia fort, vaig haver de nadar al mig de les onades i quasi s'em menja un que fèia un salt i no m'havia vist i ho vaig passar força malament menjant aigua i vigilant a la gent (clar que també era quan estava començant) una altre avantatge de Port és que al ser pocs els dies forts, ens controlem força uns als altres i sempre estàs mirant on estan que fan... i si algú te un problema es detecta de seguida.

tema surf és molt fàcil, efectivament es surfeja back side que per mi és la manera més fàcil de surfejar, és com fer jibes amb la onada, fas grans girs molt amples.
 
Al final pude acercarme a port el martes 26 al mediodia, durante toda la mañana el viento estuvo muy fuerte, así que fui con la idea de solo mirar, pero al llegar sobre las 13:30h el viento habia bajado y segun el busca marcaba medias de unos 23-24 nudos y rachas maximas de 31 nudos.

Pasé por winddiscovery pa ra saludar a Xavi, un tio muy majo, que me animo enseguida a meterme en el agua (pero si esta flojo decia jajajaja) como se nota que estan acostumbrados a navegar con castaña de la buena por allí.

Al final me metí un ratillo con 86L y vela de 4.2m

La verdad que se nota que no estoy acostumbrado a navegar con tramontana, no disfruté demasiado, muy racheado, o me unida, o la racha me hacia abrir vela para no salir disparado. Además que el viento fue bajando y al final me quedé muy corto de vela, pero al menos me puede pegar algunas planeadas y dar algun salto inesperado [roto2gay.gif]

Por fin conocí a Jordi, le hice alguna foto navengando, luego cuelgo pero tiene poca calidad.

Por cierto, que fria está el agua en Port comparada con la de barcelona [smilie=laleche.gif]
 
ahir a Port, dimarts 26, el matí va començar molt i molt fort segons m'han comentat, i ningú es va posar a l'aigua, estava tot blanc, però cap a les 12:00 va començar a baixar força el vent, tornant-se força ratxejat, jo vaig arribar tard, vaig anar-hi a les 15:00 i vaig decidir sortir amb 97 lts i 5,0 tot i que a l'aigua hi havia gent amb material més petit, però no tenia molt clar si aguantaria gaire, però per sort, a partir de les 16:00 va tornar a pujar i es va mantenir constant fins cap a les 18:30 que vaig plegar, en posar-se més fort, vaig aprofitar per canviar i provar el material nou [ojos] vaig sortir amb la IQ 4,7 i la pocket tri fin 85 lts , era la primera vegada que navegava amb una tri fin i per surfejar és una passada, girs molt tancats, bones derrapades... al principi em va costar una mica treure-li el suc, pq la posició que tenia no era prou correcte, suposo que portava massa pes al darrera, pq la taula continuament em fèia spin out i era força inestable, però a la que vaig trobar el punt, una passada. [neng] això sí és una taula pura d'onades, pq a la que feia algun bordo una mica llarg per anar a buscar una altra onada per surfeja em passava tothom.

comentar també que vaig coincidir amb l'enrike, però per molt poc temps, jo vaig arribar molt tard, per que volia solucionar un tema de la feina i no haver de tornar a la tarda i quan hem posava a l'aigua ell ja havia de marxar, [36.gif] però bé, un altre dia ja tindrem més temps per navegar junts.


ostres, estavem escriguent a l'hora enrike.

vas enganxar el pitjor moment del dia per navegar, després es va posar molt i molt bé.
 
Enrike dijo:
Al final pude acercarme a port el martes 26 al mediodia, durante toda la mañana el viento estuvo muy fuerte, así que fui con la idea de solo mirar, pero al llegar sobre las 13:30h el viento habia bajado y segun el busca marcaba medias de unos 23-24 nudos y rachas maximas de 31 nudos.

Pasé por winddiscovery pa ra saludar a Xavi, un tio muy majo, que me animo enseguida a meterme en el agua (pero si esta flojo decia jajajaja) como se nota que estan acostumbrados a navegar con castaña de la buena por allí.

Al final me metí un ratillo con 86L y vela de 4.2m

La verdad que se nota que no estoy acostumbrado a navegar con tramontana, no disfruté demasiado, muy racheado, o me unida, o la racha me hacia abrir vela para no salir disparado. Además que el viento fue bajando y al final me quedé muy corto de vela, pero al menos me puede pegar algunas planeadas y dar algun salto inesperado [roto2gay.gif]

Por fin conocí a Jordi, le hice alguna foto navengando, luego cuelgo pero tiene poca calidad.

Por cierto, que fria está el agua en Port comparada con la de barcelona [smilie=laleche.gif]

Amb 60 kgs i 86ltrs t'enfonsabes? que raro, jo amb 84 (58.5 de maniga) i 78kgs de persona, molt pero molt ha de baixar la ratxa (practicament a 0) per enfonsarme.
 
En algunos momentos el agua subia por enciam de los tobillos, la tabla no se undia del todo la proa quedaba fuera, era mas bien la sensación de parecer que ni te mueves a de repente tener que abrir vela para evitar la catapulta.

Parece que pillé el peor momento, pero ya digo, estoy acostumbrado a navegar con garbi o gregal en Barna donde el viento es mas constante y la racha no suele pasar de 18 nudos.

Si no recuerdo mal el busca justo antes de meterme en el agua marca rachas 15-31 pero luego bajó.
 
je je aixo si que em pasa, i depen lo lluny que estiguis de costa inclos es angoixant, sempre pensas "per que faig els bordos tan llargs, com em quedi tirat aqui" je je je.
Pensaba que fisicament t'enfonsabes fins al punt de caure, a mi aixo em pasaba amb una ST que tenia de uns 90ltrs, no se si era el programa o que estaba pensada nomes per Tarifa.... el cas es que amb aquesta de 84 aguanto molt millor, ja et dic ha de caure moltissim per enfonsarme del tot.
 
Aquí algunas fotos, pero ya digo, la camara es cutrilla y con el zoom a tope no da mucha calidad.
 

Adjuntos

  • IMG_0426.JPG
    IMG_0426.JPG
    176,1 KB · Visitas: 413
  • IMG_0440.JPG
    IMG_0440.JPG
    243,5 KB · Visitas: 413
  • IMG_0442.JPG
    IMG_0442.JPG
    234,6 KB · Visitas: 413
  • IMG_0444.JPG
    IMG_0444.JPG
    100,5 KB · Visitas: 413
  • IMG_0451.JPG
    IMG_0451.JPG
    214,3 KB · Visitas: 412
ei, gracias por las fotos, muy guapas. [applaudit] bueno, a ver si la próxima vez que subas, podemos navegar juntos y tomarnos luego una cervecita, que el otro día fue visto y no visto.
 
Volver
Arriba