test tabou 3S vs fanatic freewave

jordi-navata

Totawind Master
Mensajes
774
Puntos
0
Ubicación
port de la selva
Ja fa dies l'enrike em va demanar consell sobre la fanatic freewave 95 en comparació amb la tabou 3S 96lts ahir a la tarda vaig aprofitar per treure alguna conclusió més, vaig arribar a port cap a les 16:00 la previsió era de pujar fort i vaig montar 5,4 al principi anava molt faltat de vent, un nuvol negre emprenyador no deixava entrar la tramuntana i anava molt fluix, després va anar pujant fins a posar-se realment fort. vaig anar intercanviant les taules durant les 3 hores que vaig estar a l'aigua cada 15 minuts més o menys i les meves conclusions són:

En vent fluix o límit: molt millor la 3S surt abans al planeig, si estas sense prou vent x planejar t'aguanta molt més, et permet més error... la fanatic és terriblament complicada de controlar sense vent, cal posar el pes molt centrat al mig de la taula per evitar aproar al vent.

en vent òptim: en condicions bones, totes dues taules es porten molt bé, la fanatic va molt més agafada a l'aigua, com si anés en una via de tren, més ràpida que la 3S i més estable, la 3S encanvi és més juganera i amb més ganes de saltar.

en vent fort o passat: aquí clarament guanya la fanatic, molt noble, molt estable i de fàcil control, la 3S en canvi és més nerviosa i ab més sensació de sortir catapultat en qualsevol moment.

la meva conclusió personal, és que per vent fort agafar sense cap dubte la fanàtic, corres més i amb més control, amb condicions normals, doncs va a gustos, si t'agrada velocitat i jibe, doncs fanàtic, però si vols saltar i fer una mica més "el cabra" tabou, i amb poc vent, millor taules amb més volum, però si per mala sort quedes tirat pq el baixa el vent de cop, com tinguis la fanatic a les mans, hauràs de nadar força. [fcp]

Això és una opinió molt personal que pot no coincidir amb altra gent, i evidentment 3 hores de navegació amb les dues taules tampoc donen per poder fer un test amb cara i ulls.
 
Hola hace tres anos que uso la freewave de fanatic , si puedes postear en castellano puedo darte mi opinion. Saludos
 
Jordi.

Primera vegada que llegeixo un test / comparativa i m'entero d'alguna cosa :)

Gracies! Ben resumit, i amb les diferencies totalment clares entre les dues taules. A veure si les pots provar amb onades :)

Avui pot ser un bon dia!
 
Veo que en el foro de Catalunya windsurf varios posteais en catalán.
Lo entiendo porque lo hablo (el valencià, que es lo mismo aunque a algunos les pese)
Sólo una matización, si se creara un foro local de euskadi y los miembros postearan
en euskera, el resto nos quedaríamos a dos velas.
Si es un foro abierto a todos, deberiamos hablar en el idioma común a todos (sin entrar en valoraciones, es lo que hay), por cortesía, al menos.
Como alguien me llame españolista, le deseo 7 años de calma chicha y mar calma y 7 más de hemorroides, hala !
Vixca Catalunya ... i les altres, també !

Traducción del Google
"Ya hace días el enrike me pidió consejo sobre la fanático freewave 95 en comparación con la Tabou 3S 96lts ayer por la tarde aproveché para sacar alguna conclusión más, llegué a puerto hacia las 16:00 la previsión era de subir fuerte y me monté 5,4 al principio iba muy falto de viento, una nube negra molesto no dejaba entrar la tramontana e iba muy flojo, luego fue subiendo hasta ponerse realmente fuerte. fui intercambiando las tablas durante las 3 horas que estuve en el agua cada 15 minutos más o menos y mis conclusiones son:
En viento flojo o límite: mucho mejor la 3S sale antes al planeo, si estas sin suficiente viento x planear te aguanta mucho más, te permite más error ... la fanático es terriblament complicada de controlar sin viento, hay que poner el peso muy centrado en medio de la mesa para evitar apro al viento.
en viento óptimo: en condiciones buenas, las dos tablas se llevan muy bien, la fanático va mucho más agarre en el agua, como si fuese en una vía de tren, más rápida que la 3S y más estable, la 3S encanvi es más juguetona y con más ganas de saltar.
en viento fuerte o pasado: aquí claramente gana la fanático, muy noble, muy estable y de fácil control, la 3S en cambio es más nerviosa y con más sensación de salir catapultado en cualquier momento.
mi conclusión personal, es que para viento fuerte coger sin lugar a dudas la fanático, corres más y con más control, con condiciones normales, pues va a gustos, si te gusta velocidad y jibe, pues fanático, pero si quieres saltar y hacer un poco más "el cabra" Tabou, y con poco viento, mejor tablas con más volumen, pero si por mala suerte quedas tirado pq el baja el viento de golpe, como tengas la fanático en las manos, deberás nadar fuerza. [FCP]
Esto es una opinión muy personal que puede no coincidir con otra gente, y evidentemente 3 horas de navegación con las dos tablas tampoco dan para poder hacer un test con cara y ojos."

Si es que parecen las instrucciones de un mp3 chino
 
alevasa dijo:
Hola hace tres anos que uso la freewave de fanatic , si puedes postear en castellano puedo darte mi opinion. Saludos

hola simplemente hacia una comparación entre la 3S 96 lts i la freewave 95 lts, puesto que enrike me pidió mi opinión y como tenemos ambas en el club pues he aprovechado estos días y he cogido las dos tablas, ambas modelos de este año y las he ido provando, y hoy también aprovechando los 35 nudos que hemos tenido y rachas de hasta 45 he podido hacer la comparación entre la 3s 86 lts i la freewave 85 lts con conclusiones muy similares.

en general a grandes trazos la fanatic con viento fuerte, o muy fuerte, gana por goleada a la 3s, puesto que lo que yo personalmente he podido comprobar es que la fanatic es mucho más estable y noble, aguanta perfectamente la racha y marca una trazada milimetrica en el jibe, además de más rápida, aunque en este aspecto es simplemente por percepción ya que no tengo gps para comprobarlo, pero en condiciones más normales o sobretodo en condiciones de viento más marginal para mi gusto sale ganando la 3s que te da más juego, es menos técnica y castiga menos los errores, sale antes al planeo, ciñe mejor, tiene más predisposición al salto y en general es más juguetona.

pero claro esto va a gustos, mi elección es clara si el dia esta fuerte y además tenemos pique entre varios, me cojo la fanatic, si hay ola y lo que quiero es saltar me cojo la 3S (bueno realmente me cojo la pocket, pero aquí la comparativa era en 3S y freewave)
 
Gracias muy interesante estamos hablando de la 86 litros?
 
alevasa dijo:
Gracias muy interesante estamos hablando de la 86 litros?

ayer hice la prueba con al 3S 96 lts ltd y la fanatic 95 lts, con vela de 5,4 y hoy he navegado con la 3S 86 lts y la fanatic 85 lts y vela 4,2.

y en general en ambos casos la percepción es practicamente la misma. Fanatic mucho mejor con viento fuerte, 3S mejor cuando baja el viento, ayer quizás habia menos diferencia en la rachas fuerte, la fanatic se comportaba mejor que la 3S pero esta, no se desbocaba mucho pues la racha no era muy fuerte, pero hoy con rachas de más de 40 nudos, la 3S en algún momento se ha vuelto incontrolable, mientras que la fanatic la se ha mantenido perfectamente. Eso sí a la que bajaba el viento (cosa que nos pasa mucho con la tramuntana, que es un viento especialmente racheado) pasa mucho mejor el "agujero" de viento la 3S
 
Muchas gracias jordi por el test, muy interesante.

Una pregunta, ¿las tablas que has probado son del año 2011?

Lo cierto es que al final encontré un "chollo" de segunda mano y ahora voy con una tabou freestyle 100l que según los test me han comentado que tiene en realidad 95L

Es una tabla que no destaca por la velocidad punta pero que arranca muy rapido al planeo y es muy jugetona, le estoy pillando el gusto a esto de saltar (pequeños saltos)

Espero renovar la tabla el año que viene por que esta un poco curradilla, en principio me gustaba mas la fanatic pero por lo que cuentas para barcelona me va a ir mejor la tabou 3S ya que por aquí el viento suele ser flojo.

A ver si me paso ya de una vez por windiscovery y alquilo la 3S para probarla.
 
si te interesa te puedo conseguir una tabou 3s 107 baratita... [meparto]
 
Daniyya dijo:
Veo que en el foro de Catalunya windsurf varios posteais en catalán.
Lo entiendo porque lo hablo (el valencià, que es lo mismo aunque a algunos les pese)
Sólo una matización, si se creara un foro local de euskadi y los miembros postearan
en euskera, el resto nos quedaríamos a dos velas.
Si es un foro abierto a todos, deberiamos hablar en el idioma común a todos (sin entrar en valoraciones, es lo que hay), por cortesía, al menos.
Como alguien me llame españolista, le deseo 7 años de calma chicha y mar calma y 7 más de hemorroides, hala !
Vixca Catalunya ... i les altres, també !

Traducción del Google
"Ya hace días el enrike me pidió consejo sobre la fanático freewave 95 en comparación con la Tabou 3S 96lts ayer por la tarde aproveché para sacar alguna conclusión más, llegué a puerto hacia las 16:00 la previsión era de subir fuerte y me monté 5,4 al principio iba muy falto de viento, una nube negra molesto no dejaba entrar la tramontana e iba muy flojo, luego fue subiendo hasta ponerse realmente fuerte. fui intercambiando las tablas durante las 3 horas que estuve en el agua cada 15 minutos más o menos y mis conclusiones son:
En viento flojo o límite: mucho mejor la 3S sale antes al planeo, si estas sin suficiente viento x planear te aguanta mucho más, te permite más error ... la fanático es terriblament complicada de controlar sin viento, hay que poner el peso muy centrado en medio de la mesa para evitar apro al viento.
en viento óptimo: en condiciones buenas, las dos tablas se llevan muy bien, la fanático va mucho más agarre en el agua, como si fuese en una vía de tren, más rápida que la 3S y más estable, la 3S encanvi es más juguetona y con más ganas de saltar.
en viento fuerte o pasado: aquí claramente gana la fanático, muy noble, muy estable y de fácil control, la 3S en cambio es más nerviosa y con más sensación de salir catapultado en cualquier momento.
mi conclusión personal, es que para viento fuerte coger sin lugar a dudas la fanático, corres más y con más control, con condiciones normales, pues va a gustos, si te gusta velocidad y jibe, pues fanático, pero si quieres saltar y hacer un poco más "el cabra" Tabou, y con poco viento, mejor tablas con más volumen, pero si por mala suerte quedas tirado pq el baja el viento de golpe, como tengas la fanático en las manos, deberás nadar fuerza. [FCP]
Esto es una opinión muy personal que puede no coincidir con otra gente, y evidentemente 3 horas de navegación con las dos tablas tampoco dan para poder hacer un test con cara y ojos."

Si es que parecen las instrucciones de un mp3 chino


gracias por recordarnos el tema , posteamos en catalán porque nos es mas natural, pero no nos cuesta nada hacerlo en castellano... a veces se nos olvida! [bonk]
 
jur navego poco.... hoy fue llegar ponerme el neoprieto y acabarse el wind... [muro]

Con algo debo desahogarme!
 
donde se prueban jordi? en llança? o roses?
 
si, aquestes taules estan a port de la selva, la 3S 96 lts i les fanatic son del 2011 i la 3S 86 lts és del 2009.
a quina hora vares anar a port el dimarts, eric? jo vaig anar-hi a mitja tarda, més o menys cap a les 17:00 vaig fer les proves de les 96 -95 lts.

el proper cop que pugis per port fes-m'ho saber i així mirem de coincidir.
 
Daniyya dijo:
Veo que en el foro de Catalunya windsurf varios posteais en catalán.
Lo entiendo porque lo hablo (el valencià, que es lo mismo aunque a algunos les pese)
Sólo una matización, si se creara un foro local de euskadi y los miembros postearan
en euskera, el resto nos quedaríamos a dos velas.
Si es un foro abierto a todos, deberiamos hablar en el idioma común a todos (sin entrar en valoraciones, es lo que hay), por cortesía, al menos.
Como alguien me llame españolista, le deseo 7 años de calma chicha y mar calma y 7 más de hemorroides, hala !
Vixca Catalunya ... i les altres, també !

Traducción del Google
"Ya hace días el enrike me pidió consejo sobre la fanático freewave 95 en comparación con la Tabou 3S 96lts ayer por la tarde aproveché para sacar alguna conclusión más, llegué a puerto hacia las 16:00 la previsión era de subir fuerte y me monté 5,4 al principio iba muy falto de viento, una nube negra molesto no dejaba entrar la tramontana e iba muy flojo, luego fue subiendo hasta ponerse realmente fuerte. fui intercambiando las tablas durante las 3 horas que estuve en el agua cada 15 minutos más o menos y mis conclusiones son:
En viento flojo o límite: mucho mejor la 3S sale antes al planeo, si estas sin suficiente viento x planear te aguanta mucho más, te permite más error ... la fanático es terriblament complicada de controlar sin viento, hay que poner el peso muy centrado en medio de la mesa para evitar apro al viento.
en viento óptimo: en condiciones buenas, las dos tablas se llevan muy bien, la fanático va mucho más agarre en el agua, como si fuese en una vía de tren, más rápida que la 3S y más estable, la 3S encanvi es más juguetona y con más ganas de saltar.
en viento fuerte o pasado: aquí claramente gana la fanático, muy noble, muy estable y de fácil control, la 3S en cambio es más nerviosa y con más sensación de salir catapultado en cualquier momento.
mi conclusión personal, es que para viento fuerte coger sin lugar a dudas la fanático, corres más y con más control, con condiciones normales, pues va a gustos, si te gusta velocidad y jibe, pues fanático, pero si quieres saltar y hacer un poco más "el cabra" Tabou, y con poco viento, mejor tablas con más volumen, pero si por mala suerte quedas tirado pq el baja el viento de golpe, como tengas la fanático en las manos, deberás nadar fuerza. [FCP]
Esto es una opinión muy personal que puede no coincidir con otra gente, y evidentemente 3 horas de navegación con las dos tablas tampoco dan para poder hacer un test con cara y ojos."

Si es que parecen las instrucciones de un mp3 chino

Jo tampoc entraré en valoracions perquè estem en un fòrum de windsurf. Només recordar-te, amb tota la "cortesia" del món i com a moderador del fòrum, que ens expressem en català pels següents motius:

1- DRET. Hi tenim tot el dret.
2- NORMES. Tenim unes normes del fòrum (el general i el de CatalunyaWindsurf) que estableixen, d'acord amb la nostra realitat social i legal, que no es pot imposar cap restricció en l'ús de les dues llengües oficials (cooficials) a Catalunya.
3- LLENGUA PRÒPIA. Si algú viu a Catalunya i té problemes de comprensió, pot utilitzar el traductor de Google o, millor, esforçar-se per aprendre la llengua pròpia del País (Catalunya), que és el seu deure com a ciutadà. Això és exactament el que tothom faria si anés a viure a un país on parlen una altra llengua diferent a la pròpia. D'altra banda, no deixarem de parlar el català "per cortesia", perquè a Toledo no ens entenen.

Pensa-hi: si no parlem en català en un espai públic català (àmbit comunicatiu: Catalunya), on el parlarem? A casa? En la intimitat? En secret i d'amagat...?

Pur sentit comú.

Gràcies i, perdoneu, però algú ho havia de dir.

Normes de CW http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?f=23&t=22535
 
salvi dijo:
Jo tampoc entraré en valoracions perquè estem en un fòrum de windsurf. Només recordar-te, amb tota la "cortesia" del món i com a moderador del fòrum, que ens expressem en català pels següents motius:

1- DRET. Hi tenim tot el dret.
2- NORMES. Tenim unes normes del fòrum (el general i el de CatalunyaWindsurf) que estableixen, d'acord amb la nostra realitat social i legal, que no es pot imposar cap restricció en l'ús de les dues llengües oficials (cooficials) a Catalunya.
3- LLENGUA PRÒPIA. Si algú viu a Catalunya i té problemes de comprensió, pot utilitzar el traductor de Google o, millor, esforçar-se per aprendre la llengua pròpia del País (Catalunya), que és el seu deure com a ciutadà. Això és exactament el que tothom faria si anés a viure a un país on parlen una altra llengua diferent a la pròpia. D'altra banda, no deixarem de parlar el català "per cortesia", perquè a Toledo no ens entenen.

Pensa-hi: si no parlem en català en un espai públic català (àmbit comunicatiu: Catalunya), on el parlarem? A casa? En la intimitat? En secret i d'amagat...?

Pur sentit comú.

Gràcies i, perdoneu, però algú ho havia de dir.

Normes de CW http://www.totalwind.net/foro/viewtopic.php?f=23&t=22535

+1. Molt ben explicat. S'agraeix aquest aclariment per part d'un moderador. Per altra banda, Daniyyya, segons has dit, ens entens. [fcp]

Que no ens faci vergonya de parlar en la nostra llengua! Només faltaria que haguéssim de demanar perdó per fer-la servir!
 
En la presentació del fòrum, quan es va inaugurar el juliol de 2008, ja vam dir que un dels nostres propòsits era publicar (amb traducció al castellà al fòrum general) aquells temes que, tot i ser locals o generats a casa nostra (com la Surf Alegre), poguessin interessar als companys dels territoris hispanoparlants:

3 - Facilitar i fomentar, compartint l'entorn comú de TotalWind.net, el coneixement del que passa en el món del windsurf català, així com facilitar i fomentar la comunicació entre l'afició hispanoparlant i la catalana.

Això convindria tenir-ho en compte i "exportar" la nostra realitat a molts altres companys de la Península, Canàries o Sudamèrica, mitjançant traducció.

El Màrius ho ha fet sempre, això de pensar en l'àmbit hispanoparlant, amb les seves cròniques del Circuit Català de Funboard i reports personals, i ha compaginat molt bé les dues llengües amb què estem més familiaritzats. Una feina que tots/es elogiem.

Un test com el que ens ha fet el Jordi crec que mereix traducció i ser publicat a tots els fòrums del món, en castellà, anglès o finès.

Tot això no exclou, és clar, que haguem d'abandonar la nostra llengua, ans ben al contrari.

Una abraçada i gràcies a tothom per ser aquí i compartir dues de les coses que més estimem: el windsurf i Catalunya.
 
Eric / wind dijo:
Silent, crec que el comentari anava mes aviat en el sentit a que segons quins temes de interès general, com una comparativa entre taules, si estan escrits en català els entendrà menys gent.


Ein?! Si yo no he dixo naaa!!!! [fcp] [saludo]
 
Eric / wind dijo:
Silent, crec que el comentari anava mes aviat en el sentit a que segons quins temes de interès general, com una comparativa entre taules, si estan escrits en català els entendrà menys gent.

Per ahi anava la cosa, que ningú pense que intentava alló del "hable en cristiano".Res més lluny de la meua intenció.
Mai no he tingut vergonya de la meua llengua, que gaste en tots els àmbits on cal , puc i dec.
Gràcies, Salvi per la teua exposició clara i carregada de raó.
Sento que vaig perdre una oportunitat magnifica de estar callat [meparto] [meparto]
 
Volver
Arriba