North Sails Warp F2010

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North Sails Warp F2010 : North Sails International / Windsurfjournal / [url=http://www.continentseven.com/2010/01/08/north-sails-warp-2010-race-sail/]Continentseven

Traditionnellement, le début d’année est l’occasion pour les voileries de présenter leur nouveau modèle de slalom/race pour la saison à venir et c’est North Sails qui ouvre le bal parmi les premiers cette fois avec la présentation officielle de la Warp F2010.
C’est une évolution tout en douceur du modèle 2009 que propose cette fois North Sails pour sa voile de course puisque le développement réalisé par Kai Hopf, le designer maison, et les coureurs du team, dont Cyril Moussilmani, visait essentiellement à améliorer l’accélération de la voile et réduire le poids des plus grandes surfaces.
Avec plus de creux au niveau du wishbone et une latte de moins pour les surfaces supérieures à 8.0 m² (7 lattes désormais pour toutes les voiles de la gamme même pour les grandes tailles), North Sails propose ainsi une évolution majeure de son modèle, notamment au niveau des tailles proposées.
En effet, si de 5.2 à 8.0 m², les surfaces proposées sont les mêmes qu’en 2009, à signaler l’arrivée en 2010 d’une 8.5 et d’une 9.5 m² pour le slalom ainsi que d’une 10.0 m² pour la Formula Windsurfing.

THE DESIGN OBJECTIVES WARP F2010

Improved acceleration after start and jibing without sacrificing stability or speed. This is essential when you are coming jibe or drag racing to the next mark where you want to make use of the smallest gust to move past your opponent.
Try to further reduce the weight especially of the bigger sizes. This is essential to make the sail less physical to sail and easier to pump.

THE DESIGN REALIZATION WARP F2010

Improved acceleration after start and jibing without sacrificing stability or speed.
Kai Hopf, the saildesigner, has achieved that by adding more depth to the sail most noticeable in the boom area. In the upper part of the sail (batten 1 to batten 4) Kai has replaced the cross seams with a full luff panel, which enables him to control the added profile.
The result of these modifications is an extra dragster like acceleration. Kai also reduced the aspect ratio – especially on the larger sizes – which results in a slightly wider and shorter sail. This longer chord also has a very positive effect on the acceleration.

Try to further reduce the weight, especially the weight of the bigger sizes
After the success from last year, when Kai had reduced the number of battens from 8 to 7 on all sizes up to 8.0, he now went one step further. Now even the big sizes have 7 battens only. This makes the sail more dynamic and noticeable lighter in the hands. Kai was able to maintain the stability through stiffer battens and improvements in shaping. In addition Kai has replaced the top 3 batten tensioners with our superlight Mini Rocket tensioner, one of the lightest tensioners on the market.

All these weight reductions in the top of the sail have a very large impact as it effects the swing weight of the sail. As a result especially the bigger sizes got remarkably lighter making them less physical to sail plus they are easier to pump.


:arrow: [url=http://www.windsurfing44.com/matos/North_Sails/2010/North_Sails_2010_fr.pdf]North 2010 .pdf








 
menudo pedazo de vela!!! debe ser como un f-1!! la quiero probar ;), y que diseño!
 
Cyril Moussilmani at the Vietnam Fun Cup 2010 :

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Source windsurf-vietnam.com
 
Las he visto este fin de semana en la sur alegre y son muy bonitas, relamente. Tiene un gratil enorme, mas grande de todo!! mas que las NP y todo yo flipe.
Segun me explicaron un dia de la surf alegre que hizo calor las dejaron al sol y al tener tanto gratil se crea un horno. Comenzo la competicion y rebentaron 8 mastiles !!!
Son pepinos pero hay que tener cuidad con el sol :S
Las que me sorprendieron de verdad son las severne 2010, impresionantes tambien un acabado impecable y segun me explico Bjoern en los sables centrales hay 2 sables por cada (bolsa de sable) uno mas largo que se tensa mediante palanca y una cuerda con varios niveles para tensar y despues lo que queda que es muy corto el otro sable, segun me dijo es apra cuando sube el viento tensar el primer sable y dejar el otro medio suelto para que no coja tanto.
Simplemente impresionantes las "velitas" xDD!!!!
 
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