CONSELLS PER COMEÇAR A NEVEGAR

jordic

Totalwind Fan
Mensajes
124
Puntos
0
bona tarde

M`agradaria comprar algo de material y começar a nevagar pero no se molt be com fer-ho. He fet algun curset pero hem fa una mica de respecte comprar-me el material y posar-me a nevagar jo sol. Jo visc a prop de mataro hi ha algun per la zona que navegi i a on?
Teniu el materia en algun club o monteu i desmonteu cada cop que sortiu a nevegar?
PLIS CONSELLS
 
Jo em vaig trobar com tu en començar, amb l'agravant per temes de feina de no poder navegar els caps de setmana,que és quan es pot trobar més gent.

Vaig arribar a sortir tres o quatre cops jo sol, carregant tot el material amb el cotxe cada vegada fins a la platja, i recollint-ho tot després cap a casa... i la veritat és que no t'ho aconsello.

Ara sóc soci d'un club, tinc el material allà, hi arribo en bicicleta sense contaminar gens. I sempre que surto, encara que sigui entre setmana a l'hora de dinar, que és quan hi vaig, tinc gent que em vigila, amb la zodiac a punt per recollir-me si tinc cap problema. Em puc dutxar al mateix club quan acabo, plegar el material de forma còmoda, no embruto els seients del cotxe... i a més puc comentar la jugada amb la gent del club, que si fa vent, que si l'altre dia va ser millor... tot plegat és molt més agradable.

Al començament el que es necessita és sortir moltes hores per anar agafant pràctica, encara que no faci molt de vent, etc. I un club et facilita molt això de sortir sovint.

Quan ja dominis més el tema, doncs potser t'interessarà més anar a buscar els llocs on hi hagi les millors condicions de vent, però aleshores fes-ho quedant amb altres, com fa la gent d'aquí del fòrum....

I per a mí és bàsic dur sempre un mòbil a sobre per poder avisar en cas de problemes. Necessitaràs una funda Aquapac per protegir-lo de l'aigua, que van molt i molt bé. Jo, a més, em vaig comprar un Samsung B2100 Explorer, un mòbil senzill però molt resistent i preparat per aguantar una bona estona submergit. Així vaig tranquil sabent que, encara que a la funda m'arribi a entrar aigua (cosa que no m'ha passat mai encara), el mòbil continuarà viu.

A l'agenda del mòbil tinc en els primers llocs tots els telèfons d'emergència: el fixe i el mòbil del meu club, el servei de socorristes de la platja, emergències marítimes...

Sobre clubs a la teva zona, no en conec, jo em moc per la costa sud, però segur que altres et podran aconsellar.
 
A Mataro hi havia fins fa poc el WindMataro, on la universitat, pero l'han tancat.
Jo et recomanaria fer algun curset mes abans de comprar-te material, i dsprees mirar alguna cosa de 150L i 75cm de manega.

Lo del material en un club es una opcio molt practica, pero abans d'optar a aixo tots hem passat per la etapa de material al cotxe en busca de una platja i un lloc on aparcar. Si trobes un club, doncs be, si no no t'amoinis ja trobaras una plaça mes endevant. mentres pots anar pujant a Malgrat o St.Pere els dies que no bufi extremadamenhte i anar practicant.

Cualsevol dubte, aqui ens tens per recolzar-te
 
Mi opinion:

Debes hacer cursos o alquilar material asta el momento que te veas con la seguridad de poder navegar sin la ayuda fisica o moral de algun instructor, tienes que aprender hacer bordos y poder resolver los 4 problemas basicos que se te pueden plantear en el mar.

Una vez este decidido a comprar, dejate asesorar por nosostros, surferos en la playa y gente de tiendas especializadas. En mi opinion tener un club va muy bien para empezar, conoces gente y eso te dan ganas de ir a navegar y relacionarte. Windsurf + colegas = Diversiion 100%

Respecto al material, hay muchas variantes, lugar donde navegas, peso, nivel etc etc, pero para empezar una tabla de 150 litros con mas de 70 de manga ( startboard go) y de vela yo buscaria algo de segunda mano actual y de unas medidas para poder navegar en dias de calma, 6 metros o mas.

Eso si lo mas importante es la ilusion y echarle horas.

Si tienes alguna pregunta o inquietud escribe que estaremos encantado de poder ayudarte.
 
¿Tu tambien? caramba, cuanta gente que estoy conociendo en el foro pero que aun no se quien son en su faceta Bunker.... [risas]
Yo me llamo Eric y tengo......... joroba, si ya sale en mi firma.... [bonk]
Estoy en el estante 38....
 
Jordi, mira't a Montgat. Hi ha un club i la platja es ample. L'ultim cop que vaig preguntar no tenien varades lliures, però sempre que hi he anat hi ha gent navegant i aparcar es fàcil. Com ja t'han dit, el truco es ficar-hi hores (+fer el curs), i conèixer gent. Jo de vegades aprenc sols mirant com ho fan els que en saben mes que jo (la majoria). I si t'ho pots permetre, lo del club t'ajudarà molt. Jo encara estic de nomada, i t'asseguro que es un rotllo.
 
Jordi_montcada dijo:
Jo encara estic de nomada, i t'asseguro que es un rotllo.
Encara que vagis amb el material al cotxe, pots venir un dia que bufi** al Bunker, hi ha un parking gros al costat i aixi naveguem junts i coneixes el altres del foro que tb son bunkeros...
Et convidarem a una cervesa... [big-laugh]

** per sabero nomes cal mirar www.17nudos.com
 
Aprofitant la colaboració dels experts , demanaré consell de mides i tipus per anar buscant material,mentre estic fent avenços en el waterstart.Primer les dades: 177 cm. 75 Kg. Zona Prioritaria de navegació: Costa central (però no descartant els extrems).Navegació: Amb arnés, sense descartar catapulta en el pitjor moment [bonk] La idea, si no me la treieu del cap, serà material de 2a ma,1 sola taula i un màxim inicialment de 2 veles (encara sense espai definit de varada).Aprofitant l'avinentesa,també demano consell per com s'ha de tractar el tema de oferta-demanda-negociació en el apartat corresponent de totalwind.Gràcies.
 
Joant, No soc cap expert, però mesuro i peso mes o menys el que tu, i amb un nivell semblant (Una mica de arnes, una mica de water i passejar amunt i avall sense encara planejar massa), també a la costa central amb alguna escapatdeta als extrems. Aixi que et puc recomanar el que jo tinc i amb el que de moment vaig còmode però noto que encara li puc treure moltíssim suc.

Jo et recomanaria una taula entre 130/140L, 70cm mínim de manega (Fanatic Shark, StarBorad GO, Tabou Rocket...etc) y per a les veles et proposaria 6.0/6.5 i 7.0/7.5 Que també es el que mes faig servir, de moment.

Jo, menys la taula (que vaig trobar una bona oferta en botiga) ho tinc tot de 2a ma i la majoria comprat al foro de TotalWind (veles, Mastils, botavares) i de moment cap pega. Tothom molt seriós i complidor, de fiar.
Quan alguna cosa m'interessa li envio un MP al venedor, posant les meves dades (Nom, mail, mòbil) ja que alguns et truquen altres t'escriuen, i demano fotos del material i concretar les característiques (Mides, Luff, Boom etc etc).
Si trobo que esta be, els hi demano el nº de C/C i faig una transferència incloent els ports (20/25€) Fins ara no he pagat mes de 100/150€ per una vela, Mastil o Botavara, i he comprat veles de 7.5 o 8.7 amb cambers, mastils C100 o C60 i botavares NP de 200/250 i de moment tot de fabula i material en bon estat. Has d'anar ràpid a decidir-te que algunes ofertes volen....

Per les taules, que poder haver rebut cops, et recomano veure el material presencialment abans de comprar. Per material de aquí es molt útil : http://www.windsurfcat.com/forumWC/viewforum.php?f=7&sid=7068f28144074e18cfe91175d65bbf88

En aquest foro de TotalWind ho he trobat casi tot. Bons consells, bon material, un bon club i bons companys. He passat, en uns mesos, de casi abandonar l'esport a gaudir-lo a tope. Estic commogut i emocionat.... [crybaby.gif]
 
Gràcies.Prenc nota.Ara a estar pendent de les ofertes del forum [sherlock.gif] . En la fase d'aprenetatge, em remullo amb 145L i 160L (Tabou Rocket) i 5.7m Gaastra. Amb la de 145, semblo un ballarí de twist [platano]
 
jordic dijo:
bona tarde

M`agradaria comprar algo de material y começar a nevagar pero no se molt be com fer-ho. He fet algun curset pero hem fa una mica de respecte comprar-me el material y posar-me a nevagar jo sol. Jo visc a prop de mataro hi ha algun per la zona que navegi i a on?
Teniu el materia en algun club o monteu i desmonteu cada cop que sortiu a nevegar?
PLIS CONSELLS

Hola:

Jo sóc de Mataró. Des de fa dos anys que tinc el material a un traster de casa i me'l carrego al cotxe per anar a buscar el vent a Cabrera, Malgrat o St Pere Pescador. Abans d'anar per lliure el tenia al club de Cabrera de Mar, on hi ha bastanta gent que navega. Hi ha un bar amb una terrassa per prendre algo a fora, i vestuaris per dutxar-te després de navegar. Sempre hi ha un noi, fins les 15h de la tarda a l'hivern, i fins les 19h a l'estiu, que et pot venir a buscar amb una zodiac si tens problemes per tornar. Jo em vaig esborrar del club perquè em sortia caríssim: venia a sortir uns 60 € el mes durant tot l'any, i aquí, a la costa central, no entra vent tan sovint. I faltava que quan entrés pogués anar-hi. Si només pots navegar el cap de setmana, hi ha molts mesos que no entra vent ni un sol dissabte o diumenge. Als que els sortia a compte estar a aquell club era als que navegaven amb material de fórmula i es podien escapar els migdies d'entre setmana. Però a mi cada navegada em sortia un ull de la cara. Si almenys el club tingués algun altre servei aprofitable com algun gimnàs o algo... I, tenint lloc a casa, ara m'ho carrego al cotxe i ja està. És una mica pal, però bueno... Si tinguessis furgo no és tan pesat. Jo ho tinc més xungo, perquè m'haig de carregar la tabla a la baca del cotxe.
De fet, ara que vaig per lliure és quan estic començant a navegar més; perquè abans només em limitava a navegar al club, i, com he dit abans, això eren molt pocs dies l'any. És més fàcil trobar vent a altres spots.
Abans d'estar a Cabrera havia estat a un club de Canet de Mar, on hi havia molt bon ambient i la quota era assequible. Però quan van la van triplicar d'un any per l'altre casi tots vam marxar i ara no hi navega gairebé ningú. A part de que tampoc hi entra massa el vent, allà.

Si necessites més informació, pregunta-me-la.
 
Gemma, Jordi y altres novatos del foro català. Hauriem de quedar un dia a Trabucador o St.Pere i fer una concentracio de joves promeses.
Ho deixo en el aire.... [big-laugh]
 
Ara per ara , material encara no en tinc (estic a la guait [sherlock.gif] ) Però m'apunto. Ni que sigui per fer la onada als Pro-novells [applaudit]
 
De fet a mi em passa com a la Gemma. Entre setmana surto tard i dels caps de setmana que puc, son pocs els que hi ha vent. De moment encara faré de nomada un temps.
vonxvs dijo:
crobol dijo:
Gemma, Jordi y altres novatos del foro català. Hauriem de quedar un dia a Trabucador o St.Pere i fer una concentracio de joves promeses. Ho deixo en el aire.... [big-laugh]
Te tomo la palabra!!!
Amb 39 tacos i nivell bàsic, dubto que encaixi gaire dins de la categoria "joves promeses" [ojos]
Però sí que estaria be fer-ne una, a Trabu o St.Pere, tot i que jo hi deixaria venir als "catacracks" que tenen més nivell no? (salvi, not, enrike, alex, adawin, josepvm, fern, amolines, silent, Lluis_CB, ...segur que em deixo gent, sorry.

De fet quan em vaig presentar, al Agost del 2009, ja se'n parlava de fer una, però crec que res de res no?
 
Jordi_montcada dijo:
tot i que jo hi deixaria venir als "catacracks" que tenen més nivell no? (salvi, not, enrike, alex, adawin, josepvm,

Ei, protesto ... jo de nivell res, que són ben novato, vaig començar a sortir amb una certa regularitat només aquesta primavera. I encara m'estic iniciant en el planeig i el waterstart, vaig amb una Bic Techno de 160l i vents de 15-16 nusos màxim i mar tranquila...

L'únic escàs nivell que puc tenir és teòric, a base de llegir molt a la web, mirar vídeos, etc. [sherlock.gif] A l'hora de posar-ho tot en pràctica vaig poc a poc, però segur, que no hi ha presses.

També m'ajuda la mica de seny que guanyes amb els anys (en tinc 41) i el record de les moltes hores que havia navegat a vela quan era un adolescent, en un 420, afició que vaig deixar aparcada durant molts anys, fins que en un curset ara fa dos estius em va agafar el gust per això del windsurf...
 
Lo de "joves promeses" es un eufemisme. Jo 36...
I evidentment que tothom estaria convidat, pero la idea es donar una empenta per a aquells que están en la fase de navegar sols, esporadicament, carregant els trastos amunt i avall sense encertar gaire el dia del vent. Us sona?
Doncs per que tots em passat per aixó, pero quan un dia et trobes amb mes gent a la platja en un spot recondit t'adones que realment val la pena.

Estarem atents a les previsions per veure si es pot convocar la "CatWind-novatos-Party" [big-laugh]
 
crobol dijo:
Gemma, Jordi y altres novatos del foro català. Hauriem de quedar un dia a Trabucador o St.Pere i fer una concentracio de joves promeses.
Ho deixo en el aire.... [big-laugh]

Per mi, fet, que navegar sola és molt avorrit. Tot i que el windsurf és un esport on a la platja sempre hi acabes coneguent gent, si quan hi vas ja saps que hi trobaràs algú, millor. El que passa és que Trabucador em sembla massa lluny per anar i tornar en un mateix dia. Penso que estaria bé Malgrat o St Pere Pescador.
A veure si hi ha una pujada de temperatures i entra un bon garbí per aquí a la vora. Perquè si ja s'instaura aquest fred i no ens deixa fins a finals de març.., ho veig xungo. Confio en què hi hagi alguna treva amb vents del sud.

Estiguem pendents de la previsió i ens diem algo, d'acord?
 
a mi apunteume a la novato's party de catacraks res.... pero crec que es millor esperar al abril.
 
Volver
Arriba