Windsurf, esquí... snowboard

francescharo

Usuario activo
Mensajes
76
Puntos
0
Hola amics,

Obro un nou debat. En quina d'aquestes tres disciplines heu progressat més ràpidament? Jo tinc 42 anys i vaig començar a esquiar amb 36 i he après força. Fins i tot crec que ja no puc progressar més i per això aquest Nadal vaig efer un curs de 2 hores d'snow i ara vull començar a practicar-ne. En canvi, vaig començar a fer windsurf ara fa tres estius i la meva evolució és més lenta. És més difícil el windsurf? Expliqueu les vostres experiències.

Francesc
 
doncs a nivell d'esports, on he progressat més i més ràpid diria que snowboard, després probablement kite (tot i que ho vaig deixar, però després d'un curs de 8 h a fuerte, planejava, girava i fins i tot saltava), també es progressa molt ràpid amb wakeboard i esquí aquatic, tot i que com tot un cop tens un nivell costa molt millorar i el windsurf ha estat dels més lents. Tot i que el més difícil per mí és el surf. (i suposo que l'edat també deu afectar una mica [smilie=taptap.gif] jo estic a punt de fer 36 anys)
 
Per mi el ski es el mes rapid dels tres. Pero en 4 anys creus que no pots fer mes Francesc? Ho dubto molt ee! Jo en porto 6 esquiant, soc del Masella Team. Baixem fores pistes, negres, etc..a unes velocitats increibles, cantejant i clavant cantos, res de derrapar. Jo porto 6 anys i encara tot i saber-ne bastant, em queda molt per aprendre encara. Participo en competicions i CADA CAP DE SETAMANA vaig a esquiar dos dies, durant 6 anys, aixi que nose preque dius que ja en saps del tot... [ojos2]

PD//De bon rollo ee [platano] [smilie=taptap.gif]
 
He esquiat i he fet snowboard i definitivament l'snow s'aprèn, amb un bon monitor, molt ràpid: passes de no saber-ne gens a surfejar i baixar pistes suaus disfrutant.

En windsurf pots sentir-te segur amb 14 nusos però això no vol dir que amb 22 nusos vagis igual de sobrat, ni molt menys. És el que em passa a mi.
 
wind-carlos dijo:
Per mi el ski es el mes rapid dels tres. Pero en 4 anys creus que no pots fer mes Francesc? Ho dubto molt ee! Jo en porto 6 esquiant, soc del Masella Team. Baixem fores pistes, negres, etc..a unes velocitats increibles, cantejant i clavant cantos, res de derrapar. Jo porto 6 anys i encara tot i saber-ne bastant, em queda molt per aprendre encara. Participo en competicions i CADA CAP DE SETAMANA vaig a esquiar dos dies, durant 6 anys, aixi que nose preque dius que ja en saps del tot... [ojos2]

PD//De bon rollo ee [platano] [smilie=taptap.gif]

Hola,

Potser no m'he explicat bé. No dic que no pugui progressar més en el meu esquí. El que vull dir és que em dona la sensació de que no avanço gaire en aquests moments. Et poso un altre exemple: quan estudies anglès, al principi aprens moltes i moltes coses, i després caus en un forat profund i per això molta gent s'ho deixa i mai aprèn aquest idioma. Suposo, però, que necessitaria un monitor d'esquí per poder millorar totes les coses que faig malament. perquè de fet sóc autodidacta. En el món del windsurf vaig fer el curs inicial de 10 hores i després a matxacar, però la progressió és més lenta, molt més lenta, com alguns heu dit també. En canvi, vaig provar l'snow aquest Nadal i m'ha fet gràcia. Vull experimentar noves sensacions. Però no penso deixar l'esquí i intentaré aprendre més.
 
Jo esquio desde fa mes de 20 anys fent de tot desde freeride a slalom y s'apren fácil , a mes esquiar et dona satisfaccions desde el primer dia, nomes que t'aixequis ja et mous , amb wind pots trigar 5 sesions a moure't un metre, ja no dic tornar a lloc.

Jo encara no puc traslochar....

Desde que faig wind(uns 2-3 anys) no he tornat a esquiar...
El wind es mes barat sense cues, a prop de casa, es pot fer tot l'any... trobo que el ski no m'aporta cap sensaci{o comparable al wind.

A mes la montaña perd l'encant en el moment en que s'omple de gent a vessar (ep el wind tambe si s'omple de kiters [risas] )

Potser si tornes a esquiar seria en ski de montaña.

Suposo deu ser la novetat.
 
nois!!
jo porto eskian des del els 5 anys, i windsurf dsde els 7 (xo amb mes frekuencia dsdels 16any), i q crec que tot es practica i constancia, com tot, xO potser que crec que progreses mes rapidament amb el ski q amb el windsurf, pero crec que estem en continuo aprenentatge
 
francescharo dijo:
wind-carlos dijo:
Per mi el ski es el mes rapid dels tres. Pero en 4 anys creus que no pots fer mes Francesc? Ho dubto molt ee! Jo en porto 6 esquiant, soc del Masella Team. Baixem fores pistes, negres, etc..a unes velocitats increibles, cantejant i clavant cantos, res de derrapar. Jo porto 6 anys i encara tot i saber-ne bastant, em queda molt per aprendre encara. Participo en competicions i CADA CAP DE SETAMANA vaig a esquiar dos dies, durant 6 anys, aixi que nose preque dius que ja en saps del tot... [ojos2]

PD//De bon rollo ee [platano] [smilie=taptap.gif]

Hola,

Potser no m'he explicat bé. No dic que no pugui progressar més en el meu esquí. El que vull dir és que em dona la sensació de que no avanço gaire en aquests moments. Et poso un altre exemple: quan estudies anglès, al principi aprens moltes i moltes coses, i després caus en un forat profund i per això molta gent s'ho deixa i mai aprèn aquest idioma. Suposo, però, que necessitaria un monitor d'esquí per poder millorar totes les coses que faig malament. perquè de fet sóc autodidacta. En el món del windsurf vaig fer el curs inicial de 10 hores i després a matxacar, però la progressió és més lenta, molt més lenta, com alguns heu dit també. En canvi, vaig provar l'snow aquest Nadal i m'ha fet gràcia. Vull experimentar noves sensacions. Però no penso deixar l'esquí i intentaré aprendre més.
Ok ok, perdo! M'he pensat que deies que no podies saber-ne més... [goofy]
 
Una reflexió... Jo crec que és millor enfocar la qüestió diferent. M'explico: en qualsevol d'aquests esports pots disfrutar des del primer dia, depèn de tu, i també et dóna satisfaccions la poca progressió que puguis experimentar. És relatiu. A més, no tothom pot navegar cada cap de setmana i ficar-se a Pals amb tramuntanada heavy, siguem realistes.

Jo amb 12 nusos disfruto com un animal. La meva progressió, si és que existeix, va a pas de tortuga.

No se.. No ens obsessionem tant pel nivell. Aquí tothom fa el que bonament pot, jeje... i l'aigua tots som iguals.
 
not dijo:
...
A mes la montaña perd l'encant en el moment en que s'omple de gent a vessar (ep el wind tambe si s'omple de kiters [risas] )
....
Això depèn. Has provat a fer esquí de fons? És relaxant, estas en contacte amb la natura, esquies per boscos i no hi ha practicament ningú, tant és així que quan et creues amb algú et saludes!
Si no ho coneixeu proveu-lo, res a veure amb l'estrés i les aglomeracions a les que esteu acostumats.

Dir també que comparteixo la reflexió d'en salvi. No es bò obsessionar-se pel nivell o per la velocitat en la que progresses, crec que el que és més important es gaudir del que fas. Encara no puc parlar del windsurf, per què fa molts anys que no n'he fet i haig de començar de zero de nou, però estic segura de que gaudiré de nou a la meva manera, és a dir, si el del costat ho fa millor doncs millor per ell, o si algú creu que hauria de progressar més doncs el que té un problema és ell i no pas jo, per què jo ho faré al meu ritme. Ja tenim prou estrés a les nostres feines per convertir, a més, les nostres aficions en obligacions/obsessions!
 
salvipardas dijo:
. M'explico: en qualsevol d'aquests esports pots disfrutar des del primer dia, ...

home, jo encara tinc molt present fa dos estius , hem vàren regalar una antiga taula bic d'aquelles de 310mts.... t'asseguro que el primer dia no el vaig disfrutar gaire... [meparto] [meparto] es mes es podien veure els "sapos i culebres" desde la sorra

ep ni el segon ni el tercer...... [big-laugh] vaig estar a punt de abandonar... sort que hem varen deixar probar una taula moderna , sino ho deixo per inutil... [bonk]

supos que esquiar ho tinc mes lluny i recordo que fins i tot els primers dies encara que nomes era per terra m'ho vaig passar prou be!!!!

ummm poser també era 20 anys mes jove.... i amb una forma menys esférica! [roto2gay.gif]

irisia dijo:
És relaxant, estas en contacte amb la natura, esquies per boscos i no hi ha practicament ningú, tant és així que quan et creues amb algú et saludes!

si si he fet esqui de fons (a sant joan de l'erm.... preciós) poc pero algunes vegades, pero ja es diferent , la comparació era entre wind i esqui per la velocitat etc...

Clar fent alpinisme tambe estem sols... pero es diferent.

Comparteixo amb vosaltres jo prefereixo un bon dia de 18nusos que un de 30, i m'ho passo igual de be amb 8 nusos....

Pero al principi que m'arrosegava per sobre la taula com a vil serp i no podia ni posarme dret.. [crybaby.gif] nooooo m'ho passava be!!! :lol:
 
not dijo:
irisia dijo:
És relaxant, estas en contacte amb la natura, esquies per boscos i no hi ha practicament ningú, tant és així que quan et creues amb algú et saludes!
si si he fet esqui de fons (a sant joan de l'erm.... preciós) poc pero algunes vegades, pero ja es diferent , la comparació era entre wind i esqui per la velocitat etc...
Bé, això ja depèn de cadescú, a mi m'agrada fer coses variades.

L'esquí de fons és relaxant, el wind segurament és tot el contrari.
Als dos estas a l'aire lliure, que és més agradable que estar ficat dins d'un lloc tancat.
Tot i així soc una fanàtica del spinning (que entre setmana és la millor opció pels que vivim en una gran ciutat).
 
Volver
Arriba