Starboard Futura 122 l

francescharo

Usuario activo
Mensajes
76
Puntos
0
Hola amics,

Em vull comprar una taula Starboard Futura 122 l per navegar a l'estiu, i una mica a la primavera i a la tardor, a Sant Pere Pescador. Creieu que és una bona elecció com a única taula per les condicions d'aquest spot? Tinc l'opció de triar la mateixa taula però en 133 l però la taula que tinc actualment és la Fanatic Shark de 145 l i per això m'estic decidint per la de 122 l. Encerto en la meva decisió o m'estic equivocant?

Moltes gràcies.

Francesc (Girona)
 
Si vols conservar la 145 haurias de buscar algo de 115 cap a baix. Si no vols conservar la 145 quedat la 122 i compra algo de 100.
 
alextxell dijo:
Si vols conservar la 145 haurias de buscar algo de 115 cap a baix. Si no vols conservar la 145 quedat la 122 i compra algo de 100.

En principi em vull vendre la meva taula, la Fanatic Shark de 145 l, per treure'm uns diners per comprar l'altre, i tenir només una taula, la Starboard Futura 122 l Wood. Encerto si només em quedo amb la taula de 122 l per navegar per Sant Pere Pescador?
 
Si, pero mes endevant et fara falta una altre de mes petita.
 
¿Cuanto pesas?

¿Cual es tu nivel?, ¿navegas con arnes y metes los pies en los footstraps?

En principio entre las dos que mencionas yo te recomiento una 122L sin dudarlo a no ser que seas un peso pesado.

Una muy buena tabla, ligeramente mas ancha que el resto en su categoria, eso te dará mas estabilidad y salida al planeo, pero mas dificil de controlar con viento "fuerte" y choppy

Te aguanta velas desde 5m hasta 8m, para viento suave o medio iras perfecto, con viento algo mas fuerte se te va a quedar grande enseguida, pero para eso ya te tienes que ir a una tabla de 100L como bien dice Alextel pero eso ya es otra historia.
 
Si encara drisses la vela, no fas waterstart, necessites 115 o més.

Crec que amb 122 tens litres de sobres... Però per a veles de 5.5 cap amunt. Per a tramuntanades o garbins de 20 nusos, aniràs amb molta taula.

Quan dominis i et fiquis amb 5.5 de vela o menys, t'hauries de buscar una taula inferior a 100 litres.
 
salvipardas dijo:
És important que ens indiquis el teu nivell i pes.

Spot habitual? Condicions de navegació?

Sempre has navegat amb la 145?

Peus als footstraps?

Waterstart?

Normalment navego a Sant Pere Pescador (Girona), a l'estiu. Peso 75 kg, faig el beachstart, no faig el waterstart, em penjo de l'arnès, poso el peu davanter al foot, però no el de darrera. Hi ha gent que m'ha recomanat que continüi un any més amb la meva taula, la Fanatic Shark de 145 l, i després faci el canvi, i d'altres que opinen que amb la Starboard Futura 122 progressaré més ràpidament, sortiré abans als planeig, etc. Quina és la vostra opinió?
 
¿Cual es el tamaño de tu vela mas grande?

Creo que no es mala idea continuar con la tabla que tienes hasta que por lo menos metas los pies en los footstraps

Las condiciones ideales para conseguirlo es agua plana y unos 14 nudos de viento

Pero para planear comodo con ese viento minimo necesitas vela de 6.5m
 
Enrike dijo:
¿Cual es el tamaño de tu vela mas grande?

Creo que no es mala idea continuar con la tabla que tienes hasta que por lo menos metas los pies en los footstraps

Las condiciones ideales para conseguirlo es agua plana y unos 14 nudos de viento

Pero para planear comodo con ese viento minimo necesitas vela de 6.5m

Tengo dos velas: una de 6,6 m y otra de 5 m.
 
Entonces en un principio yo te recomendaria cambiar la tabla un poco mas tarde, a nos ser que estes muy encaprichado de la 122 y te la dejen a buen precio.

Mi recomendacion es esta, comprate un buen neopreno y navega en inverno cuando sople viento de sur (garbi) o tramontana suave.

Con viento de sur un buen sitio con agua plana es la gola del fluvia, alli al estar dentro del rio es agua planisima

Ponte el objetivo de meter los dos pies en los footstraps, cuando lo consigas veras que entras en otra dimension del windsurf
 
Completament d'acord amb l'Enrike.

Passar-te ara a la Futura endarreriria una mica el teu progrés. Quan tinguis nivell suficient (water, peus als footstraps), podràs treure-li el màxim rendiment a una taula de menys volum com la Futura o altres models gens descartables.

Però no t'estiguis mig any sense navegar. Estàs en un lloc privilegiat. Aprofita-ho!

T'esperem a la pròxima trobada [saludo]
 
Jo em quedaba la 122, avans de l'estiu si navegas l'altre set quedara gran. Creume 145ltrs per quan entra la marinada per 6.5 es molta taula.
Despres a final d'estiu quan ja tinguis el water i siguis capaç de navegar amb els peus als foots et pillas un 95-100.
Per cert es mes façil apendre el water amb una taula de 122 que no pas una de 145.
 
Veig que hi ha opinions diverses, i encara estic més liat. Em podrieu dir quines són els avantatges i els inconvenients de quedar-me la meva taula de 145 l i els avantatges i els inconvenients de comprar la Futura de 122 l.
 
Senzill: Una taula de 145 litres va de fàbula amb brises suaus i vela de 6.5, 7.5 o 8 metres. Però només que pugi una mica el vent (posem per a vela de 5.5 o 6) aniràs, com se sol dir, passat de taula.

Què vol dir anar passat de taula?, doncs

1) que portes massa volum per a la velocitat que agafes,

2) que portes massa màniga (amplada) i segurament massa aleta per controlar la direcció (el rumb) de la taula.

La conseqüència és que vas descontrolat i amb perill de caiguda. Imagina't una barca inflable remolcada per una llanxa a 100 per hora. La barca inflable aniria fent bots com boja, doncs tu amb una garbinada de més de 15 nusos i a sobre d'una plataforma de 145 litres, el mateix.

Això no vol dir que t'hagis de treure de sobre de seguida la 145... A mesura que progressis ja veuràs quines són les teves necessitats.

Una 145 està molt bé per aprendre i progressar, també per dies de 12-14 nusos màxim, però amb el temps se't farà gran. En això estem tots d'acord.
 
alextxell dijo:
Jo em quedaba la 122, avans de l'estiu si navegas l'altre set quedara gran. Creume 145ltrs per quan entra la marinada per 6.5 es molta taula.
Despres a final d'estiu quan ja tinguis el water i siguis capaç de navegar amb els peus als foots et pillas un 95-100.
Per cert es mes façil apendre el water amb una taula de 122 que no pas una de 145.


Estic pensant comprar-me la Starboard Futura de 122 l si em puc vendre la meva taula de 145 l. Coneixeu algú que pogués estar interessat?
 
Fes-li fotos i posala en el foro de compra-venta
 
M'he tornat boig i he reservat la Futura 122 a la botiga. Ara a intentar vendre la meva. Moltes gràcies per tots els consells, encara que a alguns no us hagi fet cas.

Francesc (Girona)
 
Molt be company, es una molt bona taula no et defraudarà. I a mes despres et sera façil de vendre.
Per cert si l'has comprat a una botiga, no t'agafen la teva?
Apretals i demana que es quedin la teva i a un bon preu.
 
Volver
Arriba