Peus als footstraps

francescharo

Usuario activo
Mensajes
76
Puntos
0
Hola companys,

Algú em podria explicar quina és la tècnica per posar els peus als footstraps. I si sabeu d'algun video que ho expliqui, ho agrairé molt.

Gràcies per endavant.
 
El secreto está en planear "cómodo"

Me explico, no se cual es tu material, pero si por ejemplo, navegas con una tabla grande de mas de 140L y una vela pequeña de menos de 6m eso significa que necesitas ya un viento considerable para planear, lo que significa que habrá choppy (mar revuelto) y que iras pasado de tabla, con lo que coger verlocidad y tener poco o ningún control sobre la tabla se hace realimente complicado.

Lo ideal para aprender a meter los pies es que busques un spot de agua plana y viento de no mas de 14 nudos, y vela mínimo de 6.5m (yo aprendí a meter los pies con una 7.2m con cambers)

De esta manera al ir la tabla bien controlada veras como los pies entran casi solo, eso sí, imprescindible ir deprisa y con planeo.
 
yo añadiria, echarse un poco al largo , colgarse un poco de la botavara para que los moviminetos de los pies no afecten mucho a la tabla, y lo mas importante , no tener miedo a ponerlos.
 
Per posar-los les primeres vegades, t'has de posar ben al llarg, iniciar el planeig penjat de l'arnés, anar situant els peus cap enrera, fins a tocar els straps, i penjar-te bé de l'arnés per treure tot el pes de sobre la taula.

Un cop controles bé aquesta situació, es tracta de ficar el peu de davant de forma ràpida i modificant el menys possible la posició dels diferents elements (màstil, botavara, taula) per no canviar de rumb i evitar que la proa viri cap al vent.

A mi em va servir molt les primeres vegades el detall de tirar cap abaix la botavara amb el braç de davant, reforçant l'efecte de penjar-se de l'arnés i transmetent tota la potencia a la base del màstil. Importantíssim no mirar en cap moment cap al footstrap, sinó sentirlo amb el tacte del peu. Un cop ficat, no cal tenir presses per ficar el peu del darrera, que és un poc més difícil, sinó fer uns quants bordos (en el meu cas unes quantes sessions) amb el de davant ficat i el de darrera tocant l'strap fins a sentir-se ben segur.

En tot cas, decisió i determinació, el màxim que pot passar és que t'aturis de cara al vent o peguis una bona catapulta, el pa de cada dia pels 'begginers'.
 
Pipe82 dijo:
Un cop ficat, no cal tenir presses per ficar el peu del darrera, que és un poc més difícil, sinó fer uns quants bordos (en el meu cas unes quantes sessions) amb el de davant ficat i el de darrera tocant l'strap fins a sentir-se ben segur.


Molt bon consell !!!
 
Si tens una taula amb multiple inserts per els footstraps, posals a devant del tot. Et sera mes facil, per lo demes t'ho han explicat perfectament.
Nomes una cosa no intentis planejar sense posar el peus als footstraps.
 
alextxell dijo:
Si tens una taula amb multiple inserts per els footstraps, posals a devant del tot. Et sera mes facil, per lo demes t'ho han explicat perfectament.
Nomes una cosa no intentis planejar sense posar el peus als footstraps.

Al devan i al més centrat!! Més fàcil!
 
silent dijo:
alextxell dijo:
Si tens una taula amb multiple inserts per els footstraps, posals a devant del tot. Et sera mes facil, per lo demes t'ho han explicat perfectament.
Nomes una cosa no intentis planejar sense posar el peus als footstraps.

Al devan i al més centrat!! Més fàcil!
I si la taula no té multiples inserts per als footstraps i nomes té les posicions normals de una taula? Es que a mi em queden molt lluny, i això que estan el màxim endavant..

Jo el que he llegit pel foro es que he de tenir el vent suficient i els primers cops, si vas passadet una mica, millor. Despres penjarte al maxim, posar el primer (jo no arribo ni aqui.. [fcp] ) posarte al llarg, i posar el segon.

Pero això que dieu de estar còmodes nomes amb un peu al footsrap..jo he llegit que millor posar els 2, perque sino és més fàcil fer una catapulta..estic molt equivocat?

Gracies
 
wind-carlos dijo:
I si la taula no té multiples inserts per als footstraps i nomes té les posicions normals de una taula? Es que a mi em queden molt lluny, i això que estan el màxim endavant..

Jo el que he llegit pel foro es que he de tenir el vent suficient i els primers cops, si vas passadet una mica, millor. Despres penjarte al maxim, posar el primer (jo no arribo ni aqui.. [fcp] ) posarte al llarg, i posar el segon.

Pero això que dieu de estar còmodes nomes amb un peu al footsrap..jo he llegit que millor posar els 2, perque sino és més fàcil fer una catapulta..estic molt equivocat?

Gracies

Per qué no dius quina taula tens, o encara millor, poses una foto de la zona dels footstraps per fer-nos una idea ...

De totes formes el fantasma de la catapulta et seguirà tota la teva vida de windsurfeta ... [roto2gay.gif]
 
Wind-carlos, algunes coses al respecte, tot i que jo també sóc un bon 'novato':

1) Anar una mica passadet mai pot ser millor. Una altra cosa és que vulguis suplir la falta de tècnica amb més vela, la qual cosa no deixa de ser enganyar-se un poc a un mateix.

2) Personalment, he navegat moltes hores només amb el peu del davant. Tot i que entenc el que dius sobre les catapultes, aquestes es produeixen per un excés de potencia a la part del davant de la vela i, sobretot, perquè la ratxa de vent t'agafa desprevingut.
Si et serveix d'alguna cosa el consell, és casi tant important aprendre com posar la vela, el màstil o els peus com observar el mar, la superfície, aprendre a anticipar-te i saber quan la vela tirarà fort. Així, almenys, vaig aconseguint jo sentir-me segur enmig d'un bon vendaval. Anticipa't a la ratxa i a la onada. Bàsic, per tant, mirar sempre per on vols anar. Així redueixes moltíssim el risc de catapultes, encara que alguna sempre cau....

3) En la teva rèplica dius que primer poses el primer peu i després tractes de posar-te al llarg... Evidentment pots fer-ho aíxí, si vols, però al principi millor si planejes a tope al llarg per intentar posar el primer peu. Si primer poses el peu i després busques el llarg, només amb un peu, sí que et pots afartar de catapultes.

4) Si tot i posar els straps el més endavant possible segueixes sentint-los molt lluny és que no tanques la vela ni t'emportes al màstil un poc a barlovent, de manera que tot l'aparell s'apropi a la taula i la botavara estigui un poc inclinada cap a l'aigua.

Pel que expliques, abans d'obsessionar-te amb posar els peus, aprèn a posar-te al llarg de forma ràpida i còmoda per agafar velocitat, i després cenyeix, torna a agafar el llarg, i torna a cenyir. Tindràs molt guanyat.
 
Pipe82 dijo:
Wind-carlos, algunes coses al respecte, tot i que jo també sóc un bon 'novato':

1) Anar una mica passadet mai pot ser millor. Una altra cosa és que vulguis suplir la falta de tècnica amb més vela, la qual cosa no deixa de ser enganyar-se un poc a un mateix.

2) Personalment, he navegat moltes hores només amb el peu del davant. Tot i que entenc el que dius sobre les catapultes, aquestes es produeixen per un excés de potencia a la part del davant de la vela i, sobretot, perquè la ratxa de vent t'agafa desprevingut.
Si et serveix d'alguna cosa el consell, és casi tant important aprendre com posar la vela, el màstil o els peus com observar el mar, la superfície, aprendre a anticipar-te i saber quan la vela tirarà fort. Així, almenys, vaig aconseguint jo sentir-me segur enmig d'un bon vendaval. Anticipa't a la ratxa i a la onada. Bàsic, per tant, mirar sempre per on vols anar. Així redueixes moltíssim el risc de catapultes, encara que alguna sempre cau....

3) En la teva rèplica dius que primer poses el primer peu i després tractes de posar-te al llarg... Evidentment pots fer-ho aíxí, si vols, però al principi millor si planejes a tope al llarg per intentar posar el primer peu. Si primer poses el peu i després busques el llarg, només amb un peu, sí que et pots afartar de catapultes.

4) Si tot i posar els straps el més endavant possible segueixes sentint-los molt lluny és que no tanques la vela ni t'emportes al màstil un poc a barlovent, de manera que tot l'aparell s'apropi a la taula i la botavara estigui un poc inclinada cap a l'aigua.

Pel que expliques, abans d'obsessionar-te amb posar els peus, aprèn a posar-te al llarg de forma ràpida i còmoda per agafar velocitat, i després cenyeix, torna a agafar el llarg, i torna a cenyir. Tindràs molt guanyat.
Hosti! Que bé m'anirà aquest resum. Posaré en pràctica tot el que em dius! Ara, el problema és el últim tros, el de: Pel que expliques, abans d'obsessionar-te amb posar els peus, aprèn a posar-te al llarg de forma ràpida i còmoda per agafar velocitat, i després cenyeix, torna a agafar el llarg, i torna a cenyir. Tindràs molt guanyat. El meu problema (soc molt novatillo, he fet una baixada de un autentic buque a una 126 de 65, estic molt content amb ella. El meu problema és quant em penjo al arnès, la taula se'm posa cap al vent, aleshores torno a provar i he descubert que com mes aprop em poso del màstil, més vaig al llarg. I el meu altre grandíssim error és el fet de que no se que controlar la taula amb els peus i per posar-me al llarg tiro el màstil endavant, el que em fa anarme'n volant pero el que és volar és volar cap a la proa de la taula... El que he descobert és que posant el meu cos més endavant em va més al llarg, pero llavors no arribo als footstraps ni de broma... [fcp] Provaré aquest cap de setmana a veure que tal si fa vent i posaré en pràctica els consells. Si em podeu donar alguns altres consellets pre-navegada m'aniria molt bé, a veure si ho logro per fi!

Bon vent!
 
El que et pot anar bé per posar-te al llarg és posar la mà del davant una mica més aprop de les línies d'arnés, de manera que sense haver de tirar-te tant endavant puguis avançar la vela i agafar vent igualment...

Has d'obrir bé la vela, en primera instància, per tirar-te al llarg, i és normal que si et situes més endavant a la taula ho trobis més fàcil; de fet, si dius que la taula et vira cap al vent és perquè poses o massa pes o massa potencia (vela enrera) a la part de darrera de la taula. Jo vaig trigar força temps a trobar el punt de cenyida just, en el que no t'emproes, i encara més a navegar al llarg amb control total.

Vés tractant de posar el peu de davant i, sobretot, posa les línies d'arnés allà on toca, a vegades pot estar fent-ho tot bé i per culpa d'això no sentir-te còmode..

En resum, jo també vaig estar llegint el fòrum fins a reventar, frustrat de veure com tothom entrava al planeig al llarg i jo estava aturat... Hores, hores, enrabiades, i un dia, no saps ben bé com, com qui perd la virginitat, estàs navegant amb un peu dins i a tota vela! Ànims!
 
jo crec que l'Enrique o clava. afagiria, HORES, quan els posis i els vagis posant cada cop t costara menys i tu sol aniras trobant la teva tecnica.
 
Intenta sempre que els footstraps estiguin ben oberts per poder ficar el peu amb comoditat al principi (despres ja aniras buscan la millor obertura) i sobretot no miris mai a baix, ves tocan amb el peu pero no miris,,,,Mai oblidaré el meu primer bordo amb els peus ficats als footstraps... [windsurfing.gif]
 
Cual es el nivel de ajuste de los footstraps? Hace poco que he empezado a planear con los dos pies metidos en los footstraps y no sé cual es el mejor apriete. Tras iniciar el planeo, para tener mas seguridad y evitar hacerme daño en los pies, saco un poco los pies de los footstraps. Es correcto? Que presión he de notar en en los pies delantero y en el trasero?
Gracias,
Pere
 
Volver
Arriba