Navegar per les tardes¿?

enrik

Totawind Maniac
Mensajes
464
Puntos
0
Ubicación
Sant Celoni aunque navego en Malgrat de Mar!
Bones acabo d'arribar de Cerdenya on he pogut disfrutar d'un sol día de windsurf pero on he passat a un altre nivell per les bones condisions del spot! Porto Pollo, recomano la visita!! Ja penjaré una minicrónica!
Durant l'agost que queda treballo fins les 15h, com esta el tema aquesta setmana per navegar per les tardes? Hi ha alguna previsió de fiar?

Merci!
 
esta tot kisku de vacançes....

en el mon on vivim no et pots fiar de ningú... i menys en temps de crisi, peró sembla que demá i dimecres pot entrar garbinet.

Ahir es va navegar amb 6.5 gregal i abans de ahir amb 6.5 garbí a Malgrat. Jo dema piro a Snt Pere fins el 30.
 
not dijo:
esta tot kisku de vacançes....

en el mon on vivim no et pots fiar de ningú... i menys en temps de crisi, peró sembla que demá i dimecres pot entrar garbinet.

Ahir es va navegar amb 6.5 gregal i abans de ahir amb 6.5 garbí a Malgrat. Jo dema piro a Snt Pere fins el 30.

On mires tu les previsions? Em sona uns mapes que sempre penjes per akí, el windguru sempre m'enganya!

Gas
 
display_map.php
 
El MeteoSim es de pagament, oi?
Per que no he sapigut trobar mai cap mapa actualitzat... [muro]
 
crobol dijo:
El MeteoSim es de pagament, oi?
Per que no he sapigut trobar mai cap mapa actualitzat... [muro]


Meteosim té com a servei de pagament el seu "sail service", amb una adreça web pròpia, http://sail.metesim.com

Però a la seva web general, http://www.meteosim.com, tenen molts continguts interessants i útils que són gratuïts. Especialment la previsió en el model MASS per al NE de la Península, amb resolució de 15 km, predicció fins a 30h, i que s'actualitza cada 12 h. Aquest és molt fiable per veure el règim de vents en general a Catalunya i els pronòstics de núvols i probabilitat de precipitació.

També hi ha el model MASS per a tota la Península, amb resolució de 24 km, i predicció a més llarg termini, fins a 72h. És la que ha posat l'usuari Not. L'escala dels mapes no permet apreciar gaire el vent que farà en un lloc concret, però l'avantatge és que s'actualitza 4 cops al dia. Per seguir l''evolució de borrasques, etc., és molt útil.

I finalment ofereixen, també gratuït en versió "beta", un pronòstic per municipis, amb predicció per a 3 dies amb resolució de 12 km, i fins a 5 dies amb 36 km.La pega és que només distingeix ente les condicions de matí o tarda, no hi ha pronòstic de vent per a les diferents hores del dia.

Un altre tema és el servei de pagament, el "sail service". Funciona a base de comprar dies de consulta. El preu per dia depèn del número de dies que compres. Si no ho fas servir, els dies que has comprat no caduquen. Quan hi entres, et desconta un dia, i aquell dia que has gastat et permet entrar totes les vegades que calgui a veure els nous pronòstics durant 24h. Passades les 24h, si hi tornes a entrar et restarà un dia més del teu saldo.

L'avantatge del "sail service" de pagament és la seva gran resolució, amb pas de malla de 2.5km, i predicció per a 72h. S'actualitza cada 12 h, normalment a les 22:45h i a les 10:45h. Pots consultar el pronòstic tipus taula per a cadascun dels ports (hi son tots, tan els grans ports de mercaderies com els petits ports esportius). O bé veure els mapes, que en aquest cas són més detallats. Pots triar mapes diferenciats per a la Costa Brava, Costa Central (que agafa de Salou a Lloret) o Costa Daurada. I amb això ja pots fer-te una millor idea de les condicions de vent a cada lloc.

La meva experiència és que el "sail service" de Meteosim és certament més fiable que el Windguru (i això que del Windgurú també tinc la suscripció "Pro") perquè descriu millor el règim de vents tèrmics de la costa catalana.

Quan es tracta de vents ocasionats per gradients de pressió (pel pas de borrasques) tots els models funcionen prou bé, es limiten a particularitzar el detall dels models climàtics globals com el GFS. Però les marinades són un altre tema, depenen molt de les característiques de la costa.

El model de Meteosim el cert és que més o menys funciona, fins i tot en aquest temps d'estiu marcat per les altes pressions estables... suposo que deu incloure les diferències de temperatura entre l'interior i el mar al llarg de la costa, veig que ho encerta. Fins i tot es nota en els mapes de previsió l'efecte que produeixen en les marinades les valls dels rius com el Llobregat o el Tordera, que fan que els tèrmics siguin més forts a Barcelona i a Malgrat.

També veig que ho encerta amb els complicats canvis de direcció de vent a la costa central, durant les hores centrals del dia, quan durant la matinada han dominat el mestral a l'Ebre i la tramuntana a la Costa Brava. Jo visc a Sitges i això m'ha permès encertar més d'un cop quan el mestral girarà a sud o llevant (i això darrer val la pena saber-ho perquè que et dona aquí un vent molt bo per navegar).

En canvi, el model no sembla tenir en compte les serralades que acanalen el vent. Des de Sitges jo sé que quan bufa llevant serà més fort del que prediu Meteosim, per efecte de la serra del Garraf, mentre que amb el garbí passa a l'inrevés, tendeix a esmorteïr-se...

I també cal tenir present que el model ho encerta força a curt termini. Jo acostumo a mirar-lo a les 11 de la nit per veure el pronòstic de l'endemà. O encara millor, sempre que puc ho miro a les 11 del matí per veure la previsió que tinc des del migdia i durant la tarda. Si ho fas així, resulta molt fiable i et permet encertar força les millors hores per sortir.

Si és a més llarg termini, a més d'un dia vista, la fiabilitat ja és molt variable, perquè no deixa de ser un model de mesoescala, que pren les seves condicions inicials del model global GFS, i si aquest varia apreciablement, les prediccions a escala petita deixen de ser vàlides...
 
Jo conec al fundador de Meteosim. Li he enviat un correu per a que ens expliqui com interpretar les prediccions del model. Si es que pot, pq en Joan no para quiet. Però per al que conec del model que utilitzen, jo me'n refio molt més de Meteosim que de windgurú, encara que no està de més mirar els dos.
 
a la pregunta Navegar per les tardes? Avui pots. El nautic de Vilassar marca 20n SW.

Jo també miro el meteosim com a l'ultima paraula. A vegades el windguru la previ es desinfla d'un día per l'altre quan l'experiència et diu que bufara.
Per exemple aquesta setmana ho ha fet, en canvi al meteosim confirmava que faria vent.
Una cosa que miro molt del windguru es la cobertura de núvols, es estrany a no ser que sigui vent isobaric que fagi vent si esta cobert.

Enrik si pots go. Jo ahir hem vaig tornar a fer una ferida al peu i preferixo deixar-ho passar. De totes maners amb 20 vaig passat de tot.
 
Ostres volia pujar avui a St Pere, pero no sé que fer... no ho veig clar. Segons meteosim sembla que per la tarda entrará algo de sud, en canvi a windfinder sembla indicar que si entra algo serà a la costa sud o central i per a arrodonir-ho tot predicció de plujes per tot arreu.
Algú que estigui per allà adalt pot confirmar¿?

Gas!
 
Jo vaig navegar ahir a Cabrera amb 14-15 nusos, que amb vela gran ja vaig anar molt bé. Algú veu probable el llevant d'avui a la tarda i el garbí de diumenge a la tarda a Malgrat?
 
radjo dijo:
ayer en malgrat estuvo entrando 17 nudos de garbí casi todo el día, hoy la verdad es que no pinta muy bien...

Radjo ¿que tal por Tarifa que no decís nada? yo todavía estoy en Lanzarote, de momento muy bien, ya comentaré un poco.
 
Jo aniré a Malgrat, que el garbí hi entra súper bé i, pel que vaig comprovant, hi solen entrar un parell de nusos més del que marca al windguru. A part, diumenge torna molta gent de vacances i no vull xupar-me caravana tornant d'allà dalt.
 
M'estic planificant per pujar a la tarda (segons on arribi i on bufi: Malgrat, Sant Pere...) i quedar-m'hi el dilluns que bufarà més fort. Mai he navegat amb garbí per Girona, creieu que trobaré lloc per dormir fàcil (camping si es posible)? com bufa respecte al que diu windguru? més? menys?
 
silent dijo:
M'estic planificant per pujar a la tarda (segons on arribi i on bufi: Malgrat, Sant Pere...) i quedar-m'hi el dilluns que bufarà més fort. Mai he navegat amb garbí per Girona, creieu que trobaré lloc per dormir fàcil (camping si es posible)? com bufa respecte al que diu windguru? més? menys?

Si vas amb tenda, jo crec que alguna parcel·la lliure hi haurà. Si busques bungalow, a St Pere segur que no. Pel que fa al vent, jo crec que a Malgrat entrarà garbí del guapo els dos dies, i a St Pere, segurament els dos dies entrarà vent, tot i que dilluns és possible que t'hagis de refiar més del tèrmic (14-15 nusos...). És difícil concretar-ho. Jo pujaré a Malgrat demà a no sé que vegi que ja entra prou bé a Cabrera, que aleshores em quedaria al costat de casa.

Que et vagi bé!
 
Volver
Arriba