Material per navegar tot l'any?

EnriKo

Totalwind Fan
Mensajes
115
Puntos
0
Ubicación
Girona/l'Escala
Bones! Voldria fer una consulta respecte el material de cares a navegar fora de l'estiu.

Acabo de comprar una Tabou Rocket 125 i un parell de veles de 6,4 i 5,4, per tenir un matetial per progressar i bastant polivalent.

Em podrà servir per navegar tot l'any? Porta, si no m'equivoco, una aleta de 48cm, pot ser un inconvenient en dies de mar més moguda? Alguna recomanació?

Gracies!
 
Depen de l'espot, el teu nivell i obviament, el vent. A Catalunya a l'hivern es navega més aviat amb material petit, sobretot la taula, però digues on navegues i l'espot perquè et poguem aconsellar.
 
48cm de aleta crec que és massa per la taula y les veles que tens.

Com diuen, podràs navegar tot l, any en funció del teu nivell.

Tranquil, que tens molta feina a fer i molt divertida amb aquest material que tens. És qüestió de anar captant quin dies el vent i el mar són adequats per nosaltres.
 
Es veritat no he dit on, quasi sempre he navegat a Sant Pere, al Riuet. Quan ho vaig deixar el meu nivell era semi planejos curts, arnes i aprenent a posar els footstraps.

Voldria poder ampliar la temporada el màxim possible per progressar més ràpid, pero tinc molts dubtes sobre quines condicions serien favorables per mi i no fer-ho malament!
 
Pienso que te falta una vela de unos 8m para esa tabla. Con tu material actual podras navegar comodo con vientos de entre 14 nudos y 20
 
Hola Enriko. He tingut un bon temps la rocket 125.Molt satisfet. Per vela gran (>7m ) anava amb l'aleta de serie (44cm). I per sota amb 36cm. Aquesta taula és perfecte per evolucionar. Planeja abans que cap altre d'igual volum. I Per el que comentes, potser et caldrà una altra vela de més mida. 7,8-8,0m per poder sortir i planejar amb 13-15 kn en funció del teu pes
 
Gràcies per les respostes! Així doncs tinc per actuar dos fronts, vela mes gran per dalt i aleta més petita per l'altre costat.

El que m'extranya es q tingui una aleta de 48 Tabou.... algu la deuria canviar.
 
Fa poc tenia una carve de 120l i el que tenia per cubrir molt rang era 4.7/5.7/7 encara que si ho hagues sapigut en comptes de una 7m hagues canviat per una 7,5 o 8 com et diu l'enrike. Potser si que quan es posava per 4,7 no era lo ideal, pero navegava i m'ho passava genial igual.
Osigui que la meva recomanacio de novato a novato es que si tens la oportunitat de canviar la 6.4 per una 4,7 o una 7.5-8 genial. Sort! [saludo]
 
Cambiar la 6.5 per una 4.7 en una 125L em sembla un disbarat.

De moment tens material adequat per anar practicant.

Per saber quins aleta correspon mira el fin selector de select-hydrofoils seccio freeride, en funció de la màniga de la teva taula
 
En la tabou rocket jo penso que 32-36 seria una bona opcio, aniries molt be amb 6.4, depenent del teu pes clar i del vent, pero amb les ventades que pega al hivern esta b. Llavors clar amb 5,4 ho veig una mica just, hauries o be d comprar una aleta mes petita o mirarte alguna taula duns 100 litres.
 
Crec que pel meu nivell el millor seria començar navegant amb aquesta aleta i quan realment vegi que m'afecta buscar un canvi o comprar una, potser pels voltants de 40/42. Però de moment crec que no m'hi haig de capficar gaire! :)
 
Volver
Arriba