Kite sí, Kite no

salvi

Totalwind Hero
Mensajes
2.146
Puntos
0
Ubicación
Barcelona (Catalunya)
Per què els windsurfistes ens resistim tant a provar el kite?
 
jo personalment no es que em resisteixi, es que ja que vaig començar a trencar-me l'esquena
amb el wind,i el que haig de fer es dominar-ho.
Tota la gent em diu que el kite es molt mes fácil que el wind, una prova es que en pocs any
la gent que ho practica a crescut notablement, i sembla que tothom navega a la primera (encara que no sigui així).
A dia d'avui, i després d'haver passat la pitjor etapa del wind, creec que les sensacions son totalment diferents ......
Penso que en realitat no son equiparables, son dos esports que no es semblen, ni en técnica, ni físicament .......
Ara está molt de moda, i també es perque el desplegament que requereixen els dos esports, es totalment diferent, mentre el kite es pot transportar en una motxilla, el wind requereix espai a casa, al cotxe, etc .......
Per justificar una mica el meu esport, diré que el que avuí en dia es queixi de material, es que no pensa en aquells anys
que en un seat 124 s'havia de portar una taula de 3.20, i veles de drap al maleter ......
Es ben cert, que la evolució del nostre esport en els últims 10 anys, a estat notable, i que (a un altre nivell), continuem guanyant adeptes, peró no penso que sigui només pel tipus d'esport, sinó per comoditat ....
També es ben cert, que els kiters cada vegada están mes discriminats a les platjes de catalunya (ordenances municipals, banyistes, etc,), i es que la verirat, es que quan els veig a les platjes deplegant material, em dona una mica la sensació que els hi falta sorra per montar el material, i aixó compta desfavorablement , ja que no totes les platjes tenen les dimensions que ells requereixen .......
Per acabar amb el rotllo, tinc la sospita que, a al meva edad, si algún dia em donés per començar a provar el kite, no tindria la mateixa dificultat per fer-ho a l revés, i es que segons el gerent del club mistral de tarifa, amb 2 anys de kite podries tenir la mateixa evolució, que amb 10 anys de wind, a mes, a m'hi m'agraden els reptes ..............
[heavy]
 
salvipardas dijo:
Per què els windsurfistes ens resistim tant a provar el kite?

Yo personalmente, después de lo que me ha costado llegar al nivel actual (es de patata, pero me ha costado llegar) paso de meterme al kite y desperdiciar media vida de wndsurf.

Lo único que me mola del Kite, es que cabe en el maletero de un coche normal
 
Pos a mi lo que me mola del kite es llevar los gallumbos por fuera del neopreno... [meparto]

Estoy con Àngel .. con lo que ha costado... [risas]

Es mucho mas comodo pero no es lo mismo gobernar una vela que ser arrastrado,
planear que arar surcos... saltar que controlar un planeo en bajada.

Ademas con viento marginal es peligroso.Aparte de andar con las lineas de 25mts( se está poniendo de moda 40mts [loco] ) molestando a todos.

Esto claro como siempre por norma general cuando se junta un mogollon de usuarios con afán de exibiciónismo sin saber que viento navegan, si solo hay 5 y que sepan lo que hacen no pasa nada....
 
not dijo:
Pos a mi lo que me mola del kite es llevar los gallumbos por fuera del neopreno... [meparto]
JAJAJAJJAJ!!!!!

Jo com que fa poc que he començat amb el Wind, tinc que reconeixer que inicialment estava entre els dos esports. No sabia per quin decantarme, ja que els dos em tiraven força. Tot va ser informar-me una mica, i decantar-me de cap per el Wind!!!!
Principalment per les restriccións actuals als Kiters, i per la mala reputeció que tenen deguda a la massificació de " personatges" que han invaït les platges igual que van invaïr les muntanyes, embrutant la imatge dels kiters i snowborders de Veritat.
Actualment, estic encara més content d'haver-me decantat pel Windsurf per l'afany de superació que m'aporta, ja que com tots sabem és més complicat que el Kite, i mai s'acaba d'aprendre!!!
L'unic Handicap que li veig és el transport de material en comparació al Kite, i més encara a l'inici que és on em trobo jo. Tranportar la meva taula de 170L amunt i avall, juntament amb els mastils, les veles, la botavara...i sense furgoneta...no es el mateix que una motxila y una taula una mica mes gran que un Skate!!!!
Pero m'encanta!!!!! i ara per ara no ho canviaria pel kite.
 
probablement pq ho veiem com una competència, de totes maneres son molts els windsurfistes que s'han passat al kite, tant gent que començava en wind com gent de molt nivell, també son molts els que ho fan compatible, i també molts que ho han provat i han tornat al wind (jo sóc un d'ells) o fins i tot conec gent que ha començat pel kite no li ha agradat i s'ha passat al wind.

de fet, també ens podriem preguntar pq la majoria dels surfistes no volen provar el wind, especialment a casa nostre que no hi ha quasi ones? som moltíssims més els windsurfistes que hem provat el surf i "intentem" practicar-lo si hi ha condicions que al revés.
 
JOP tinc diversos motius oper no pasar-me al kite, i es curios perque hi ha getn que quan li comento que faig wind em comenta com es que no fas kite? les respostes son varies
1. ja tinc material de wind i ara gastar-me bastats diners en material per un sport nou doncs no es viable
2. Reconec que em fa mandra començar de nou, porto anys navegant amb wind i em falta moltiiiiiiiisim per apendre a mes m'ha donat sensacions i dies fantastics, quase d'autentic orgasme, llevors perque canviar
3.El trovo perillos i de mes dificil cntrol que el wind, si en el wind et descontroles deixes la botavara i pares en sec , en el kite pots sortir volant descontrolat, de ft ja hi ha hagut diversos motrts en les nostres terres, degut aixo
4. Es un tema de filosofia (opinió personal ),el windsurf , dificultat respecte solidaritat, el kite, ( i amb respecte ) es com el cantó fosc [smilie=star-wars-smiley-023.gif] la majoria i dic la majoria no respecten les normes bàsiques de la navegació , es com una anarquia que tot val i tenen dret a tot, tambe conec gent respectuosa ,pero estem parlant en general.
Reconec que envejo dos coses del Kite
1. l'espai que ocupa o millor dit el no espai,muchila o dos i una taulaa tt al maletero de quaolsevol cotxe
2. els salts reconec que fer unsalt en wind es una sensació acollonant , doncs volar com ho fan els kites ha de ser una passada,
suposo que per aquests dos motius i la facilitat d'aprenentatge (segons diuen) es el que li jha dontat aquesta popularitat.

[wooooow.gif] [wooooow.gif] quin rotllo he fotut
 
jo no descarto, aprendre'n per els dies de poc vent.... pero aixó si cuan sigui mes gran i no pugui amb la vela grossa de formula.
 
Jo el kite lo he probado y es divertidismo, pero eso si el problema viene ya que el kite es mucho mas facil y mas "guai" y claro lo practican una seria de niñatos chulos, que no tiene ni idea de navegar o de respectar la navegacion de otras personas y eso es lo que nos jode a los de wind, pero el kite es un complemento mas para nuestro deporte.
 
Si el plantejament es fer una cosa o l'altre no acabem mai, es questio de gustos, ara be jo m'ho plantejo de la següent manera, ¿com navego mes? es a dir si vaig 10 dies a la platja a la primavera (ja sabem que a l'hiver nomes hi anem amb previ o sigui que no es el cas) que surt?

'Solo' Wind: 3/10
'Solo' Kite: 7/10 (amb nivell alt, vull dir tambe amb >20 knots)
Kite + Wind: 10/10?

Per un windsurfista que no estigui aborrit del wind jo crec que el kite es un complement perfecte per no torrarse a la platja els dies de 12-16 knots (abstenerse formuleros o slalomeros amb velotes que ja ho tenen solucionat es clar :)

Navegar mes si o no?

Salut companys!
 
El problema que veo en los kiters, es que muchos de ellos se lo toman como un juego, luego las consecuencias son fatídicas.
No os da la sensación, que los windsurfistas, tenemos algo mas de respeto al mar.?????
Mi experiencia, por desgracia, me ha hecho sacar a dos del agua agonizando, uno lo saqué en valéncia, y al otro en el fluvia, este último era un lanzado que se colgó de una cometa el primer dia asesorado por sus colegas, tendriais que ver como corrian detrás de el, el tio vomitó hasta la cena de navidad. [sorprendido] .
El wind, a mi parecer, es una disciplina no comparable al kite y mas física (eso consensuado por algunos amigos kiters), es quizá por eso, que a mi parecer, conocemos mas nuestras limitaciones, y a diferencia del kite, cuando eres capaz de navegar en condiciones, ya tienes como dirian los pilotos, unas cuantas horas de vuelo, es fácil, para navegar en wind, necesitas haber pasado un rodaje bastante largo, no es así en el kite.
Lejos de criticar el kite, hoy en dia es un deporte de moda que se contagia entre colegas, y en el que el arranque tiene mucha menos dificultat, de ahí que nos aventajen en número, pero en lo que no nos aventajan, es en história, nuetro deporte debe tener mas de 35 años, y de momento, ahí seguimos.
A dia de hoy, todo lo que me queda por aprender, es infinito, pero por eso estamos ahí ................ [windsurfing.gif]
 
Totalment d'acord en el tema respecte per el mar i les condicions, a Castelldefels per desgracia som famosos pels accidents dels caits.
Poder fa un parell de mesos vem tindre 3 de fortets, un d'ells a mes devant meu. El teu es va fer pols per dintre (horta seccionada, 4 o 5 costelles trencades, clavicula... etc) vamos que el tiu esta viu i camina gracies a la ciencia i a que el club tenim una noia que es doctora i de seguida el va inmovilitza i no se que mes.
En fi jo crec que son compatibles, el que pasa es que cuants de nosaltres te nivell per quedarse amb cait per navegar de 10 a 20 nussos i poder windsurf amb mes 20?.
A part que per aqui no tenim la sort de que entrin 20 nussos tots els dies, a les hores jo el que no vui es pasarme al cait i perdre el windsurf, amb lo que m'ha costat.......
Aprendre cait es molt mes facil, parlo per experiencia, la meva dona esta aprenent i en 4/5 classes ja va i torna. Cosa que amb al windsurf li va costar 2 anys.
En fi nois qui vulgui que faci les 2 coses, i per que no tambe SUP per quan no hi ha ni vent. Pots fer travesia i a mes agafar la majoria de dies d'onades que tenim per aqui.
 
la única avantatge que veig és el tema e la comoditat de material, la inversió econòmica, i que amb un pet de vent ja vas!!

per lo demés, windsurf windsurf i windsurf.

estaria bé per exemple tenir coom jo, 4.0 4.7 5.2 i després una cometa de 12 i avall!!!! aquest últim exepmle no és el meu!!
 
Jo si em quedo amb aquest set de veles, navego 4 diea a l'any. O sigui que acabaria psant-me al cait.
Per mi lo idela seria afegir una 6,2 al teu set de veles.
 
Us estic llegint i se'm planteja un dubte: he llegit més d'un cop sobre accidents, en algun cas fatídics, de kite. De windsurf no se senten. O vaig equivocada?

Ho pregunto per què jo vinc del mon del busseig, fa molts anys que també estic apuntada a un foro de busseig, i més d'un cop li he comentat al meu marit que dec estar apuntada al foro de més mortalitat de la web. Et quedes feta pols quan entres un dia al foro i et diuen que fulanito de tal o fulanito de cual l'ha palmat, més encara si és una persona que has arrivat a conèixer. Les meves amistats bussejadores m'han costat més d'una llàcrima.
Aquest és un dels motius pels quals vaig decidir deixar el busseig (apart de que jo mateixa vaig patir un ensurt que em va treure les ganes per sempre, sembla ser) i em vaig plantejar tornar a moure'm per sobre en lloc de sota l'aigua.

Ara bé, el que deia al principi, del kite se'n sent parlar d'accidents, però del windsurf?
És més segur? O és que la gent és més responsable?
O també n'hi ha d'accidents però no se'n sent parlar tant?
 
Si que en n'hi han pero moltissims menys i son per cops fent manobres molt radicals o per causes que et podrien pasar tambe fore del aigua (aturada cardiaca...etc).
El principal problema del cait es que vas lligat a l'estel, es a dir si entra un cop de vent molt fort i no estas preparat surts al redere de l'estel. Amb la consecuent revolcada, volada amb aterratje mes o menys aparatos etccccc.
Mentres qe amb el windsurf si et pasa aixo donçs t'arraca el material de les mans i caus a l'aigua, o si tens u problema donçs ho deixas anar i ja esta, pero cau a l'aigua i tu no estas enganxat.
Un alttre tema es que si tens un problema per que set trenca algo, o baixa el vent, amb windsurf tens una taula per surar i nedar. Mentre que amb el cait si tens un problema nomes tens el flotador, i amb un flotador es molt mes dificil tornar a la costa que amb una taula, i si set punxa [sorprendido].
Un altre problema que jo li veig es la facilitat per apendre, la majoria son gent que no te experiencia navegant. Fan el curs i els hi diuen que amb un estel de 12m poden navegar en totes les condicions i la veritat es que no es aixins ni de lluny, pero ells ho veuen facil i surten a navegar.
Tot aixo ho parlo amb experiencia, aj que en el club a on estic la proporcio es de 50 caits/ 3 windsurfs.
 
A part que necesites un altre tiu per aixecar-lo i força espai a la platga per sortir.


si voleu fer cait valens....

pero...PER L'AMOR DE DEU!!!! NO US POSEU EL BANYADOR PER SOBRE DEL NEOPRE!!!!

[meparto] [meparto] [meparto]
 
Home, jo sobre el llarh no, pero en el shorty si k mel posos per sobre, no m'agrada gens com queda el shorty.
 
En el meu cas es estetica pura i dura, el curt em va una miketa gran i no m'agrada com em queda.
 
Volver
Arriba