forats de la vela

ferransu

Totalwind Fan
Mensajes
111
Puntos
0
hi han 2 forats on passar la corda de la botavara, perque serveix cada forat, ami em sona alguna cosa com: un per mes vent i l'altre no. m'equivoco?
 
No t'equivoques.. jo ho sabia pero se m'ha oblidat i ara quan montu la meva Lip Wave ho posu a potra xD
 
El forat de mes a dalt per vent fluix (així tancará mes la vela a dalt y no deixará escapar tan facilment la ratxa)

EL forat de mas a vaix per vent fort (la vela obrira mes a dalt y deixara escapar facilment la ratxa)
 
efectivament, botavara més baixa, més control en condicions de vent fort i ones. botavara més alta, planeija abans i millor comportament amb vent a favor.
 
moltes gracies nois x el gran ajut ja se a kin forat montaro a partir d'ara sempre el solia monta a el de abaix.
 
realmente no es por el hecho de tener botavara alta o baja (eso depende de la altura en el mastil), sino que poniendolo en el aujero de arriba dejas más superficie de vela abajo de la botavara = más potencia (viento ligero): es como comparar una vela de freeride/slalom con una de olas, verás que la de ola tiene menos superficie abajo.
bye [saludo]
 
Volver
Arriba