Consells sobre accessoris

carlesmicro

Totawind Maniac
Mensajes
405
Puntos
0
Ubicación
Castelldefels - Bunker
Hola a tothom,

M'he comprat una planxa, que ja tinc; i un parell de veles Secret Sails (model Moon) i un màstil RDM, que m'han d'arribar. Potser el divendres ja ho tinc tot i només em faltaran alguns detalls per completar l'equip. Estava acostumat a material molt antic i les coses han canviat molt, de manera que vaig una mica perdut amb el que ara fa falta:
- Peu de màstil: si el màstil és RDM, m'imagino que el peu de màstil també ha de ser especial (RDM). Es així?
- Fa falta un allargador?
- Segons he vist en un llibre, hi ha un parell de sistemes per tensar la vela pel peu. El peu de màstil que necessito depèn de la vela, que és Secret Sails? o és l'allargador que ha de ser especial? (suposo que ja vindrà a les instruccions de la vela, però si puc fer la compra el divendress i anar avançant, el dissabte ho tindré tot a punt per navegar, que ja en tinc ganes)
- Corda per l'arnés: l'alextxell coneix l'arnés que tinc, que és de braguero. Quina llargària necessitaria per la corda de l'arnés? 28 cm, que crec que és la més llarga?
- Suposo que també hauré de comprar corda. O potser ja la subministren amb la vela?

Moltes gràcies. Vaig a dormir, que em sembla que demà tindrem Reis! Bons Reis i bon vent a tots!
 
Diria que l'allargador que necessites ha de ser de 45cm.
La vela Secret Moon 5.5 demana 437 de Luff (llargada del gratil de mastil) per tant amb el mastil de 430 hauràs de graduar a casi 7cm. Però la vela 6.5 demana 462 de luff que serien 430+32cm. Crec que un allargador de 30cm se't quedara curt, però per poc i pot fer que la vela no faci la bossa correcte.

Es una suposició, no ho afirmo :?
No et pensis que jo en sàpiga gaire. T'escric aquets rollos a mode de repas de cara a veure si per setembre m'aprova el professor Sepu.

pd: em pots dir Eric, lo de crobol es un nick que ahi s'ha quedat...
.
.
 

Adjuntos

  • Moon.jpeg
    Moon.jpeg
    20,7 KB · Visitas: 586
Ets un crack, Eric. Moltes gràcies! Els hi pregutno el tema de l'allargador als de Secret Sails, a veure què diuen.
I gràcies per les indicacions sobre el canvi de nick. La meva dona insisteix que "carlesmicro" no fa honor als meus atributs [porreta] i que no sona bé. Igual me'l canvio.
Les veles encara no m'han arribat.
Gràcies per tot. Ens veiem a l'aigua!
 
Volver
Arriba