Encertarla o no depen més de saber interpretar que de que sigui pro o free. Amb el pro esta més actualitzat pero jo ho vaig pagar una temporada i ara tiro del gratis i la veritat es que vaig encertant igual o casi que abans. De moment no tinc intenció de tornar a pagar.
Jo el que faig és mirar el WRF 27 a curt termini que és el que més atina. El WFR9 exagera moltissim (tan de bo encertés perque navegariem sempre!!). El GFS fa el contrari, infravalora pero serveix per preveure a llarg termini. Això ho comparo amb windfinder que també dona a llarg termini i a vegades amb el meteosim, tot i que aquest només dona fins 20kts, però em serveix per confirmar. Quantes més diferencies entre els 3 models, mes risc de punxar.
Pel que fa a la interpretació: per eixemple, encara que a la costa central doni vent de sudest, aquest vent no entra mai per fortisima que sigui la previ. Igualment, si hi ha tormenta i donen garbi a la costa central, normalment no entra, entra més cap a girona o si es garbí amb sol/termic. Si GFS dona garbí i sol, bufará i ho fará uns nusos més fort. Una tramonana al GFS a 5 dies vista de 15 nusos, bufara a 30 nusos o mes. Es questio de experiencia.