Quin club triar? (opinió CMV)

andreubcn

Totawind Maniac
Bones tardes amics meus tots,

fa temps que volia escriure sobre la meva experiència amb el CMV i demanar-vos la vostra opinió sobre altres clubs de la costa central.

Personalment, el CMV m'ha anat molt bé aquest estiu per a començar a planejar, navegar amb l'arnés, ficar els peus als foodstraps, intentar els primers waters, perdre la gopro a l'aigua, etc. però aquest any ja sóc un altre perill a la carretera i el tema del transport ja no em limita tant. Sóc de Sant Cugat i és mateix anar fins a Barcelona, que a Badalona o a Castefa-Gavà (vaig triar el CMV per poder anar amb transport públic). Per això m'agradaria saber les vostres opinions sobre els clubs en que navegueu, ja he llegit alguns posts però no ho acabo de tenir clar.

Per mi quelcom fonamental en un club (per al meu nivell sobretot) és el tema de que et puguin rescatar i estiguin pendents de tu, per si se'm trenques el material (no és massa nou....) o es girés mala mar. També m'agradaria saber com esta el tema aparcament per Badalona (Betulo o Nàutic) i Castefa. Tema vela muntada, instalacions,... seria interessant saber-ho.

Com he dit abans també volia donar la meva opinió de novato sobre el CMV per si algú dubta en anar-hi o no.

PROS

-Instal·lacions i serveis: La quota d'abonat et dona dret a utilitzar el gimnàs del centre, les guixetes i els vestidors. Aquestes instal·lacions estan força bé tot hi ser antigues, està net i mai estan molt plenes. A vegades hi ha els campus de nens i són una mica pesats però res que no es pugui suportar.

-Espai per al material: El fet de poder tenir una vela muntada i un altre desmuntada és força còmode. A més tot hi que inicialment et restringeixen el material que pots guardar, si deixes un màstil o una vela de més no et diuen res mentre no molesti gaire.

-Espai de muntar, desmontar, entrada, sortida...: Hi ha un espai dins de l'hangar per muntar i desmuntar veles per als més cuidadosos amb el seu material. I a fora tens tot l'espai del mon per a poder desmuntar i montar el que vulguis i deixar secar el material. També hi ha una zona on deixar les taules i poder netejar tot el material amb la manguera.

- Seguretat: Una de les principals raons de triar el CMV va ser que em garantien la seguretat en cas de trencament de material o de no poder tornar. De fet un dia que em vaig colar sortint amb llevantada (El típic "ja que he vingut, pa dentro falta gente") em va faltar temps per anar directe al espigó, i tot hi no haver-hi ningú a l'aigua no van trigar en veure que anava apuradillo. Això et permet, sent un novato, navegar molt més tranquil i disfrutar moltíssims més !

- El tema Spot el deixo perque el comenteu els pros. Jo només comentar que amb garbí he navegat super bé aquest estiu, el mar no esta gaire mogut i per mi he tingut vent de sobres per planejar forces vegades, altres vents son implantejables per mi ara mateix en aquest spot. Potser algú li podria frenar el transit de vaixells que hi ha però jo no he tingut problemes. A part, les vistes de Barcelona a la tarda cap el tard són ESPECTACULARS(llastima que la go pro està al fons del mar que sino us posava unes foticos)

-Staff i component social: El centre està sempre ple de monitors o altres navegants que sempre et poden aconsellar amb algun dubte que tinguis, fet que et permet aprendre força. I si necessites algun cop de mà amb algun camber que no vol posar-se bé sempre hi ha mans disposades a ajudar. Vaig estar navegant amb un peu de mastil del club fins que vaig aconseguir-ne un, fets com aquests són d'agrair.

-Transport: Per la gent de Barcelona o afores que no té cotxe és la solució, el accés amb transport públic és força bo.

- L'anemòmetre i l'estació de meteo són bastant interessants per veure si la previ anava pel bon camí o no.

- Preu: No em sembla car pel que ofereix, sobretot si algú utilitza el gimnàs (jo no) surt molt a compte.

CONTRES

-Instal·lacions i serveis: El fet de no tenir una taquilla propia (ho haver de pagar per tenir-la) és força molest, sempre va bé tenir algunes eines a mà i algunes peces de recanvi. Ja ho he dit abans però quan hi ha nens el tema vestidor és pesadet.

-Espai per al material: La gent amb dues o més taules trobarà a faltar poder deixar dues taules. A més a vegades has de fer veritables muntatges de tetris perque els espais per deixar la taula no son massa amples i les aletes perillen força ja que sobresurten. Tampoc tens lloc per deixar l'arnés (i chaleco) comodament, o el penges o el deixes per terra. El hangar no dona molta seguretat perquè sempre està obert, si ho coneixes, un robatori és fàcil, tot hi això la gent d'allà no és gens mangui, i tothom deixa les coses per allà sense cap problema.

-Espai de muntar, desmontar, entrada, sortida...: Un dels punts més problemàtics és aquest. En primer lloc la rampa de sortida a l'aigua no és gens còmode (els bons eriçons de mar fan de les seves) , has remar per sortir i entrar, i a vegades fer cua pel transit d'embarcacions. La zona de muntar i desmuntar embarcacions a la temporada alta s'omple de nens del campus i de guiris bastant sapastres, no van en compte amb el material i si et despistes de seguida tens un alemanot trepitjante la teva vela de 700euros (la meva no que és mes barata jeje). És un dels punts negatius del centre, però un cop li agafes el tranquillo no hi ha problema.

-Staff i component social: Aquest estiu he trobat a faltar la platja, és una bona excusa per parar i descansar una mica i també fer una mica de socialització amb els navegants del club. Al CMV no bé massa de gust parar, ja que has de tornar a fer la maniobra de entrar i sortir que no és fàcil. Quan optes per parar ho fas entre els espigons sobre la taula i no descanses gaire, el just per poder seguir. Això està bé perque navegues molt més i físicament et forces a seguir i navegar el màxim d'hores. Però a vegades una parada de mitja horeta amb una birreta a la sorra no aniria malament...

-Transport: Això és el que fa plantejar-me un canvi de club. El parking és força car i aparcar gratis per allà no és molt fàcil.

Bé i això és tot, espero que a algú li pugui servir per saber si aquest és el club que necessita o no. Com veieu he sigut força parcial en el sentit que sempre l'opinió depèn molt de l'experiència personal. Jo recomano clarament aquest club, a més crec que són força legals i no he tingut cap problema. I per a progressar m'ha funcionat molt bé.

Esteu tots convidats a contradir i discutir qualsevol de les opinions aquí anteriorment exposades, i a expressar la vostra.

Vaia rollazo us he pegat [fcp] [fcp] [rotofacepalm]

Salut i Gracies per avançat !!!!!

[windsurfing.gif] [windsurfing.gif] [platano]

Hola Andreu,

Jo també soc soci del CMV, i ho soc perquè no disposo del Carnet de conduir. A finals d'any espero tenir-lo i probablement em desfaré del Club.. En la meva opinió, si tens un cotxe, no em faria soci de cap club. Pels pocs mesos que porto, no em surten els comptes. He navegat 6 dies desde Novembre tenint disponibilitat quasi cada dia, exceptuant exàmens (2-3 setmanes)

Si tinguès cotxe n'estic ben segur que navegaria el doble, el triple o més. La diferència és estar "lligat" a un spot o ser lliure i anar on bufi. Clar que desprès perds en seguretat, comoditat, poser-te dutxar tranquil·lament... però el poder escollir on anar a navegar no el cambiaria per res jo.

Salut!

wind-carlos dijo:
si tens un cotxe, no em faria soci de cap club.
Aquesta conclusio es erronea, en la meva opinio, y mes al preu que esta el carburant.
Parlo per mi, pero crec que els altres et diran el mateix. Mes del 60% (per no dir 78 o 80%) de navegades al cap del any son al club y la resta algunes escapades que puguis fer.
No haber-te de preocupar de aparcar cotxe, descarregar i carregar material, poderlo netejar, poderte dutxar i navegar amb un munt d'amics no te preu.

Ser del CMV o qualsevol altre club de Barcelona, s'aprofita si ets de la ciutat. Venint desde St.Cugat ho veig una mica mes complicat.

Jo tinc cotxe, pero a la que pugui em busco de nou un club on estar-m'hi. Les escapades son la guinda del pastel, pero estar en un club no t'impedeix fer escapades, i la majoria de vegades les fas amb els amics del club.

Jo crec que aquí també hi intervé el que pots/vols gastar en windsurf. Jo tinc un petit treball que em permet pagar-me al llarg de l'any coses com el CMV, alguna vela de segona mà molt barata i poc més amb els estalvis. Si faig la opció que he comentat abans és o una cosa o l'altre, no em podria permetre econòmicament els dos. CLar que m'encantaria poder disposar de les dues...

El que s'hauria d'estudiar és: posant uns 500-600€ no sé que sortiria més a compte si anar per lliure amb el cotxe o estar a un Club. Suposo que hauries de jugar amb on anar. Si t'envas a França ja has gastat 1/5 del pressupost, però si et mous per BCN, BDN, Kastas... No ho tinc clar.

Per altra banda, està claríssim que és un "lujazo" tenir el teu material montat, arribar i anar a l'aigua. Però potser al Club tens 12 nussos i a 40km més enllà estan amb 25...

Ojo, tot el que estic dient són suposicions i paranoies suposo que de la manca de windsurf... Tot i això, al final d'any podré treure conclusions definitives amb les estadísituqes, aviam... [shot]

Una altre cosa molt important, si agafes cotxe, busca't un company per compartir viatge. Anar al Delta, St.Pere, Leucate a 2 o 3 fa menys mal a la butxaca.

El windsurf es un esport car i si no treballes es fa complicat, ja ho sabeu. Es una opinio personal, pero en el meu cas si cada cop que bufa a kastas haig de carregar el cotxe i buscar parking, moltes vegades em venceria la mandra. Si nomes m'hi haig d'acostar amb un cop de moto. Uf! quin luxe.
Que be que estava en un club a Castelldefels, en quant pugui hi torno, o a Badalona, que ara desde Montcada em queda mes aprop.

Un altre aventatge de un club, desde el meu punt de vista que tampoc es de massa temps d'experiencia, es que els vents de Nord al Delta o Emporda/Leucate y els Llevants a Vilanova, es poden preveure amb uns dies de antelacio, aixi que t'organitzes la escapada i fins hi tot trobes amb qui compartir viatge.

Pero els Garbins de la costa central, jo no els se preveure, aixi que es questio de estar atent als anemometres i sortir com un bombero quan hi ha foc corrent cap a la platja. Si vius o treballes aprop de la platja i tens el material en un club, encara que n estigui muntat, en un plis estas al aigua. Si no tens club o no vius aprop, alehores ja es mes complicat.

Tota aquesta valoracio es sense entrar en analisis economics, aixo cadascú que ho consulti amb la seva butxaca.

Home jo crec que tot hi sent de Sant Cugat si que hem val la pena ser d'un club, per tema de comoditat sobretot. En mitja hora puc estar a Badalona, Barcelona o Castelldefels. Tampoc esta tant lluny, l'any passat perdia molt més temps i tot hi això vaig navegar força.

Respecte a no ser d'un club pel tema cotxe no hi estic d'acord. Amb el meu nivell i material (la vela petita és de 6.2 i la taula una Bic 152L) no puc anar a sant pere o pals a buscar dies forts. Prefereixo navegar per la costa central i agafar una mica de nivell i llavors plantejar-me el fet de començar a buscar més vent amb material més petit.

Algú coneix els clubs de Badalona com estan? Tema aparcament? Sinó crec que acabare tornant al CMV, encara que hagi d'aparcar una mica lluny

Para intentar aportar algo...
Soy del cmv y siempre que puedo me voy a navegar fuera, entre otras cosas para navegar con material pequeño, buscar condiciones mas divertidas etc, y tengo la sensación que no navego casi nunca al cmv...
Pero al final del año miro el diario de navegación y me doy cuenta que he navegado el 40 o 50% de las sesiones en el cmv!
Entre otras cosas porque lo tengo al lado de casa, en verano que te dejan navegar hasta las 20h navego casi un dia de dos, con el material adecuado claro...
Ese es el otro punto, si estas en un club, necesitas el material adecuado para ese club... En el cmv pues lo típico es 100l y 6.5 y luego equipo grande tipo slalom 7,5 por arriba o formula. Si pretendes salir con 6m o menos pues pocos días navegaras en barna...(carlos desde noviembre llevare algo con 15 sesiones en el cmv, y eso q en invierno solo puedo ir los findes... Pero el factor formula y saber cuando va a soplar es importante). No te desesperes!

sos4l dijo:
Para intentar aportar algo...
Soy del cmv y siempre que puedo me voy a navegar fuera, entre otras cosas para navegar con material pequeño, buscar condiciones mas divertidas etc, y tengo la sensación que no navego casi nunca al cmv...
Pero al final del año miro el diario de navegación y me doy cuenta que he navegado el 40 o 50% de las sesiones en el cmv!
Entre otras cosas porque lo tengo al lado de casa, en verano que te dejan navegar hasta las 20h navego casi un dia de dos, con el material adecuado claro...
Ese es el otro punto, si estas en un club, necesitas el material adecuado para ese club... En el cmv pues lo típico es 100l y 6.5 y luego equipo grande tipo slalom 7,5 por arriba o formula. Si pretendes salir con 6m o menos pues pocos días navegaras en barna...(carlos desde noviembre llevare algo con 15 sesiones en el cmv, y eso q en invierno solo puedo ir los findes... Pero el factor formula y saber cuando va a soplar es importante). No te desesperes!

al hivern es navega bé a Barcelona? Tenia entes que a l'hivern com que no entra el garbí que acostuma a ser tèrmic doncs no acabava de funcionar, és així? [sherlock.gif]

andreubcn dijo:
al hivern es navega bé a Barcelona? Tenia entes que a l'hivern com que no entra el garbí que acostuma a ser tèrmic doncs no acabava de funcionar, és així? [sherlock.gif]
En invierno invierno (diciembre-enero-febrero) es complicado que entre garbi fuerte, pero aun asi entran garbis flojos para vela grande amenudo.
Y luego tambien los tipicos dias de Levante o Ponente, mas complicados de navegar, sobre todo desde el cmv (el problema principal es que si el mar esta movido el acceso por la rampa es un coñazo).
Y bueno, de lo que va de año ya llevamos unos cuantos dias con garbinadas para 5,3m asi que tampoco te fies mucho de las normas sobre el viento... lo mejor es estar atento!

Eso dicho en invierno el mejor sitio para navegar cerca de BCN diria que suele ser Castelldefels, ya que alli se pueden aprovechar los dias de ponente, como hoy por ejemplo, aunque eso ya suelen ser palabras mayores. En verano ya depende, a veces sopla mejor alli, a veces mejor a Barcelona, muchas veces mas fuerte a Badalona, aunque tambien depende a que hora puedes navegar, ya que la direccion va rolando a lo largo del dia y segun la hora es mejor un sitio que otro... etc etc.

Jo al que em referia pots veure un clar exenple aquesta setmana. Avui no he pogut anar a navegar a Barcelona perquè diria que el ponent entra terral (m'equivoco? Jijiji), en comptes si arribo a tenir cotxe haguès anat a Castelldefels amb el meu bocata, la meva cerveseta i el meu dia de windsurf.

En comptes, si no arribo a tenir club no navego el diumenge. Bueno, un seguit de paranoies que et pots muntar i al final tot depen de la teva butxaca. Això si, si has delegie club a bcn per mi la opcio es clarissima, cmv.

Andreu te comento sobre la Base Nautica de la Marbella:

Facil aparcamiento en invierno, complicado en primavera, verano casi imposible. La ventaja es que puedes aparcar en zona azul tendiendo en cuenta que de 14h a 16h es gratis poniendo uno o dos euros si vas al mediodia tienes para 3h.
Ventaja: muy facil salida al agua tanto con grabi con con gregal.
Inconveniente: no puedes dejar vela montada a no ser que navegues mucho, hay poca vigilancia y control y mucho descontrol.

sos4l dijo:
andreubcn dijo:
En invierno invierno (diciembre-enero-febrero) es complicado que entre garbi fuerte, pero aun asi entran garbis flojos para vela grande amenudo.
Y luego tambien los tipicos dias de Levante o Ponente, mas complicados de navegar, sobre todo desde el cmv (el problema principal es que si el mar esta movido el acceso por la rampa es un coñazo).
Y bueno, de lo que va de año ya llevamos unos cuantos dias con garbinadas para 5,3m asi que tampoco te fies mucho de las normas sobre el viento... lo mejor es estar atento!

Eso dicho en invierno el mejor sitio para navegar cerca de BCN diria que suele ser Castelldefels, ya que alli se pueden aprovechar los dias de ponente, como hoy por ejemplo, aunque eso ya suelen ser palabras mayores. En verano ya depende, a veces sopla mejor alli, a veces mejor a Barcelona, muchas veces mas fuerte a Badalona, aunque tambien depende a que hora puedes navegar, ya que la direccion va rolando a lo largo del dia y segun la hora es mejor un sitio que otro... etc etc.

Es bueno saberlo si este año despues de verano me agencio una 100L y vela más pequeña, seguramente intentaré navegar en invierno aunque este un poco picado! Lo de estar atento tienes toda la razón, este verano me perdí dos garbinadas buenas del CMV por fiarme del windguru y no mirar el anemometro...

Lo bueno de ser estudiante es que en verano tengo disponibilidad total así que las horas de navegación me puedo adaptar. El tema de Badalona me llama la atención porque si dices que entra más viento pues mejor, pero el tema aparcamiento es una incognita, y el Betulo y los demás clubs no se como funcionan. Será cuestion de ir a investigar algun finde.

wind-carlos dijo:
Jo al que em referia pots veure un clar exenple aquesta setmana. Avui no he pogut anar a navegar a Barcelona perquè diria que el ponent entra terral (m'equivoco? Jijiji), en comptes si arribo a tenir cotxe haguès anat a Castelldefels amb el meu bocata, la meva cerveseta i el meu dia de windsurf.

En comptes, si no arribo a tenir club no navego el diumenge. Bueno, un seguit de paranoies que et pots muntar i al final tot depen de la teva butxaca. Això si, si has delegie club a bcn per mi la opcio es clarissima, cmv.

Està clar que hi haurà dies que serà millor una cosa o una altra. El cas és que a mi muntar la Bic Techno 293cm i l'equip sencer a sobre el Clio doncs no hem fa molta gracia jeje a més algún dia haure de fer el pas, però navegar sol amb el material que porto ara mateix i el meu nivell doncs tampoc em convenç. Com tu dius, moure't és la millor opció, si per mi fos estaria cada finde a Sant Pere !! [muro] [muro]

Enrike dijo:
Andreu te comento sobre la Base Nautica de la Marbella:

Facil aparcamiento en invierno, complicado en primavera, verano casi imposible. La ventaja es que puedes aparcar en zona azul tendiendo en cuenta que de 14h a 16h es gratis poniendo uno o dos euros si vas al mediodia tienes para 3h.
Ventaja: muy facil salida al agua tanto con grabi con con gregal.
Inconveniente: no puedes dejar vela montada a no ser que navegues mucho, hay poca vigilancia y control y mucho descontrol.

Gracias por la info ! Lo tendré en cuenta!

El tema de la salida desde la playa, habrá quien lo prefiera y quien no. Yo en mi caso creo que es mejor.

Aún así creo que si decido dejar el material en Barcelona optaré por el CMV.

andreubcn dijo:
El tema de la salida desde la playa, habrá quien lo prefiera y quien no. Yo en mi caso creo que es mejor.
en verano no cambio la rampa del CMV y sus herizos por nada... solo pensar en cruzar la playa a petar de gente con la formula... [shot]

sos4l dijo:
andreubcn dijo:
en verano no cambio la rampa del CMV y sus herizos por nada... solo pensar en cruzar la playa a petar de gente con la formula... [shot]

Yo ahora estoy en Bdn y no tengo ese problema, pero tampoco era tan grave, la zona estaba señalizada y en cuanto llegabamos la mayoria de bañistas se apartaban, ademas tanta turista en tanga tambien alegraba un poco la vista [risas]

sos4l dijo:
andreubcn dijo:

[meparto] [meparto] no ho havia pensat així, jo segur que li obriria el cap algun despistat amb el mastil.... [fcp]

Jo mai he navegat a l'estiu, ja que vaig començar fa poc [ojos] [ojos]
Voleu dir que es millor un club per l'estiu?? El tema de moure el material amb la gent a la platja no ho havia pensat encara..
Jo tambe soc estudiant i si tot va be a l'estiu tindria gran disponibilitatper navegar. Fins ara em vaig movent.

Todo se complementa... Para aprender un club quizas sea mas apropiado, cuando ya sabes mas moverse es la clave... Pero depende de muchas cosas, a cada uno le va mejor una cosa o la otra. Perso si tuviera q eligir dejo el club sin pensarlo, pero claro... Si el club estuviera en pozo seria otro cantar jajajaj

Creo que con club se navegaría mas que por libre, me pierdo muchos días que todos navegáis y yo llego tarde entre que monto el coche y material, y por libre solo me entero de los días con previsión (si tengo suerte y cuadra, claro).
Yo creo que si no tienes furgo preparada para salir, no te sale a cuenta, ya que se pierde muchísimo tiempo montando y desmontando el material, y mas montando y desmontando el coche [fcp]
Estoy buscando club y de lo que he mirado os hago breve observación.
Badalona:
Betulo: no hay taquillitas y lo ideal son las casetas compartidas (se guarda neopreno y tus cosas), que son 200€ que se pagan una vez y ya esta. En este caso te sale a cuenta si te estas mas de un año, pero aparcar ahora.. Un poco chungo ya. El club y el ambiente tiene muy buena pinta.
Barcelona:
Nautic Barcelona: comodidad para llevarte el material ya que puedes aparcar ahí para carga y descarga, se puede aparcar la moto ahí si eres rápido, pero un poco descuidado todo.
CMV: instalaciones limpias y rampa interesante con que la gente de la playa no te molesta (me han comentado que se podía salir por otra banda si el mar estaba muy movido). Aparcas un pelin lejos, pero tienes transporte publico al lado. A simple vista parece un poco "frío"
CNB (Club Natacio Barcelona): instalaciones espectaculares, tienes piscinas, gimnasio, canchas de volley, squash frontón, etc. Muy limpio todo, pero pagas unos 30€ mas que en los otros dos de Bcn. Parking de coche a 0,95 cts/h y parking moto gratuito. Esta claro que si únicamente harás wind no te vale la pena. No son anuales ni semestrales, se paga mes a mes.
Castelldefels:
Bunker: playa navegable con mas vientos, relacion muy famliar y puedes traer a los tuyos para hacer un poco de vida ahí. Hay demasiados kites en ese spot.

Si sabéis de alguno mas por aquí bdn, bcn, kastas que sean interesantes explicad.
A ver si con viestra ayuda me acabo decidiendo. [roto2gay.gif]

Volver