Malgrat 6 des. '09

salvi

Totalwind Hero
Vent: 18-25 nusos - a estones ratxejat

Mar: onadots de dos metres i trencant potent.

Veles 4,7 majoritàriament.

Gent: força afluència de windsurfistes.

Assistents a la trobada: Gemma, Neus, Ángel molines, Àlex, Kike, Fern, Radjo (em deixo algú?)

Primer vaig sortir amb 5 i de seguida vaig veure que amb 100 litres resultava impracticable. Mar enfadat i desordenat i vent "fortet". Es veien taules de 70 litres. Per sort, la Neus m'ofereix la seva Goya 4.1 i puc fer uns pocs bordos controlant molt per no ostiar-me amb algun kite (cosa que no vaig aconseguir del tot ja que em vaig entortolligar amb els "cordills" d'un d'ells que no vaig veure, naturalment) i obrint vela... és clar, amb 100 litres havia d'anar "frenant".

Dia excel.lent per als màquines i excel.lent també (tot i que hem patit) per als pringadillos com jo que ens pensem que en sabem fins que ens topem amb unes condicions durilles. Hi va haver espectacle del bo, com el que ens va oferir el Màrius.

Vaig estrenar el neoprè del deca. Molt bé, la veritat, súper elàstic, còmode i càlid (i sense licra ni res a sota).

En una revolcada-rentadora tremenda he perdut el rellotge casio anys 80, company de navegació des de fa 20 anys... ha tingut un final ben digne.

Algunes fotos que va tirar Raquel (si no sortiu, em sap greu, però jo no portava càmera).

Adjuntos

• rapl.jpg
    rapl.jpg
    142,1 KB · Visitas: 1.851
  • rapl_17.jpg
    rapl_17.jpg
    257,1 KB · Visitas: 1.844
  • rapl_20.jpg
    rapl_20.jpg
    46,2 KB · Visitas: 1.844
  • rapl_22.jpg
    rapl_22.jpg
    55,1 KB · Visitas: 1.842
  • rapl_29.jpg
    rapl_29.jpg
    138,7 KB · Visitas: 1.844
  • rapl_32.jpg
    rapl_32.jpg
    34,3 KB · Visitas: 1.844
  • rapl_36.jpg
    rapl_36.jpg
    137,5 KB · Visitas: 1.848
  • rapl_44.jpg
    rapl_44.jpg
    83,2 KB · Visitas: 1.841
  • rapl_51.jpg
    rapl_51.jpg
    44,4 KB · Visitas: 1.845
  • rapl_81.jpg
    rapl_81.jpg
    65,4 KB · Visitas: 1.845
  • rapl_88.jpg
    rapl_88.jpg
    125,6 KB · Visitas: 1.984
  • rapl_105.jpg
    rapl_105.jpg
    106,2 KB · Visitas: 1.847
  • rapl_112.jpg
    rapl_112.jpg
    68,4 KB · Visitas: 1.847
  • rapl_115.jpg
    rapl_115.jpg
    107,9 KB · Visitas: 1.848
  • rapl_120.jpg
    rapl_120.jpg
    58 KB · Visitas: 1.849
Doncs per mi aquest diumenge a Malgrat, fatal, si no fos perquè he conegut força gent del foro. Massa vent, però sobretot massa trencant per mi i el meu material (vela 5.0 i tabla de 133 litres). Resultat: ruptura de botavara. Agafant-m'ho amb filosofia, ja li tocava un canvi, de fet. Però ja me n'he pillat una de nova al Decathlon. A veure si una altra vegada el vent que marca al windguru és més fiable, que jo amb 15-17 nusos hagués anat molt bé... Un altre dia serà.

Vinga, adéu!

Ei salvi bon repo!!! no se si ens va`rem veure? var arribar el primer? jo amb vista del castanyot i que tenia el dia complicat, vaig anar-hi a les 9 i navegar de 9.30 a 12 despres amb 120 i 5.2 impracticable. (haig de buscar una 90 0 100) Jo tambe me les vaig veure per entrar!

Com dius el mar s'enfada força pero es que portava desde les 8!!

Gema no et decepcionis!! segur que alguna cosa vas aprendre.. ningu no esperava tal castanya de vent , aixo només o fa 4 dies l'any a malgrat. Es el que enganxa d'aquest esport.. mai no es repeteixen les condicions...

A veure si la propera es de 16-18.. [neng]

Val, doncs. Em consola pensar que aquesta castanya i aquesta trencant són pocs dies l'any. Jo que estava encantada d'haver descobert aquest spot, perquè l'últim dia m'havia anat molt bé... Quan torni a veure aquesta trencant, directament no trec el material del cotxe.

ja ja Gemma aixins no aprendras mai a pasarla. Aquesta trencant no es tan heavy.

S'ha d'entrar amb la taula al teu costat, mai amb la taula davant o darrera teu.

Si entres amb la taula al davant et pot venir l'onada i tirar-te la taula a sobre teu.

Si entres amb la taula darrera i t'enganxa l'onada i igualment et pots fer mal amb la taula en la revolcada.

Un cop entres, la taula al costat, encarada a l'onada (mai paral.lela a l'onada, ja que aquesta l'arrossegarà) i controlant-la amb la botavara. La vela, com si anessis a fer el water.

De seguida que puguis waterstart per superar la trencant. (Mireu l'última foto del report).

A mi em va revolcar una vegada precisament perquè vaig entrar malament.

A veure si algú troba algun youtube que es vegi bé això de superar la trencant... Me'n recordo un dia a Fuerteventura, a El Cotillo, que em va ser del tot impossible superar la trencant... Fins a cinc rentadores vaig suportar... patètic.

not dijo:
Ei salvi bon repo!!! no se si ens va`rem veure? var arribar el primer? jo amb vista del castanyot i que tenia el dia complicat, vaig anar-hi a les 9 i navegar de 9.30 a 12 despres amb 120 i 5.2 impracticable. (haig de buscar una 90 0 100) Jo tambe me les vaig veure per entrar!

Com dius el mar s'enfada força pero es que portava desde les 8!!

Gema no et decepcionis!! segur que alguna cosa vas aprendre.. ningu no esperava tal castanya de vent , aixo només o fa 4 dies l'any a malgrat. Es el que enganxa d'aquest esport.. mai no es repeteixen les condicions...

A veure si la propera es de 16-18.. [neng]

Gràcies. No, no vam coincidir... Un altre dia, ok. La veritat és que ningú s'imaginava aquell castanyote, jo vaig flipar.

Em va saber greu no acomiadar-me de tothom, però és que no em vaig poder esperar...

M'han quedat moltes ganes de tornar a Malgrat, però sisplau amb una miqueta menys de vent [saludo]

Vaig entrar a punt per fer el waterstart, però suposo que encara no sóc tan ràpida i amb qüestió de pocs segons ja tenia l'onada a sobre arrossegant-me tot el material.

Salvi, això de que s'ha de posar la tabla de costat i mai davant ja ho sé per una mala experiència d'una vegada, a Canet, que la trencant va colpejar la tabla contra tot el meu quàdriceps i vaig anar 2 o 3 dies coixa. Va ser com si m'haguessin clavat un cop amb una barra de ferro. Des de fa anys que havia evitat les trencants fortes, i seguiré així fins que no tingui material petit i molt més bon nivell. Em conformaré amb navegar amb mar ordenadeta i trencant baixa. Perquè, de tota manera, encara que superés la trencant a l'entrar, estaria tota la navegada nerviosa tement la sortida. I si trenques màstil o vela, o tots dos a la vegada, la broma et pot sortir ben cara. Ahir m'ho vaig agafar bé perquè ja tenia al cap canviar-me la botavara, però el màstil o la vela, no m'ho perdonaria.

La ràbia és que des de fora no sembla que hi hagi tanta trencant com una vegada vas a entrar. Com que la sorra feia baixada...

Llavors un altre truc es entrar rapid amb el material, i nadar uns metres endins, de manera que les onades et passen just abans de trencar... Pero això ja depen de l'spot i de com sigui la trencant...

Lluis_CB dijo:
Llavors un altre truc es entrar rapid amb el material, i nadar uns metres endins, de manera que les onades et passen just abans de trencar... Pero això ja depen de l'spot i de com sigui la trencant...

Negatiu, si et poses a nedar corres el risc de que la trencant et torni a revolcar, s'ha d'entrar fent water o beach start de cop, si hi ha onada no es pot entrar nedant.

Repeteixo que aixo nomes funciona depenent de la trencant, ahir a S'Agaró es podia aplicar perfectament... Alguns altres dies ni somiar-ho

Gemma a Malgrat tens de sumar 4 o 5 nusos a la previ del GURU.

per pasar la trencant:

1er. tens que vigilar les series
2on. Quan veigis que queda una mica pla, tiras la tabla endevant sensa deixar la botavara.
3er. Te acostas a la tabla i aguantan la vela amunt y nadan amb els peus, el vent te porta endins.
4art. en quan puguis water y a volar.

Aixo funciona en qualsevol Spot, salvo que sigui inpracticable.
En malgrat es molt mes dificil aterra que entra al aigua.

Jo vaig aguantar amb 5,3 ben tensade i 100 litres una pasada, volaba per sobre de les onades.
Vaig fer tirades de 1,3 Km. de llarg.

Bon vent per el proper finde Norte

Volver