Diumenge al matí vaig arribar a Riumar, que visitava per primera vegada. El paissatge era.... com ho diria.... ACOLLONANT. He vist bufar el vent i molt, però el cel tapat, la sorra corrents com un riu per l'asfalt (no una mica de sorra, COM UN RIU!!) i tot que es movia i bategava: arbres, papereres.... El més impressionant, 30 windsurfistes "amagats" al darrere d'unes cases i només un parell a l'aigua amb veles minúscules.
Surto del cotxe (la porta quasi vola) i l'impacte es brutal. Tantejo la gent i a l'aigua només hi ha gent de molt nivell i amb veles de 3,3 i 3,7 diuen que van passadísims, que "NO-ES-POT". Bé, hi ha algú que aguanta (un que conec que ha viscut a Pozo i a Hawaii, així que imagineu el nivell, fins i tot aconsegueix surfejar, però la resta no s'atreveixen ni a saltar).
Els que hi ha a l'aigua, a estones surten perquè es fa innavegable. Algú mesura 60 kts!! Però cap a les 12h-13h fa "una baixadeta" i es posa "només" a 40. "Esta es la mía", monto 4.0 (no tinc més petit) i torna a pujar. Serà possible que vingui fins aquí i em quedi sense navegar per excés de vent? Mai m'havia passat!! M'haig de ficar!!. "Y pallá que voy" Potser ja no hi ha 60kts, pero 50 segur que si. La 4.0m hipertensada flameja com una boja i s'em vol emportar. La taula surt volant de l'aigua quan intentes fer beachstart i i gira a l'aire com un paper (glups!). Aconsegueixo sortir i faig uns quants "bordos" de 50 metres per poder dir que m'hi he ficat: beachstart amb la vela totalment oberta i a punt de catapulta, la taula com boja, costa posarse als footstraps i no puc ni enganxar-me l'arnés. El jibe ni provar-ho: a l'aigua (voluntaria o involuntariament), colocar el material en direcció a la platja (apretant la botavara cap a baix perquè la taula no voli) i cap a la vorera. Així estic una mitja hora. Al cap d'un rato ens quedem 4 i el vent va baixant "una mica". Mica en mica vaig agafant una confiança i m'atreveixo a intentar algún bordo una més llarg i em vaig fent amb la situació. Al final navego 2 hores amb 4.0-molt-fort-però-controlable i disfruto com un boig.
Avui dilluns al principi semblava que no s'animava, estava aponentat, i ens em ficat amb 4.5 després de molt rondinar (fins i tot hem pensat en la 5.3). A anat pujant i ha acabat per 4 metres. També ha estat genial!! (però no tan desfassat, per sort)
Dos dies per recordar!!