Catapulta que te crio

caRRera

Usuario activo
Aquest divendres per fi he pogut navegar. Molt bones condicions i tota la sessió fent pràctiques amb l'arnès que encara no domino res, res de res.

Resultat: catapultes a go go: http://carlescarrera.blogspot.com/2008/07/wind-highside-712.html

Millor sortir catapultat per sobre la taula que per sobre la moto, jeje...

El meu sistema per evitar -en la mesura del possible- la familiar catapulta: calçar-se al footstrap primer el peu de popa. Quan comenceu a planejar i ja enganxats a l'arnés, peu de proa i a planejar a sac.

EN el meu cas d'ahir, com estava ratxejat i rolava a cada ratxa la cosa era calçar-se rapid els foots i començar a acelerar, inmediatament penjarme i comença a correr!

Ni una sola catapulta tu!

lluis_lovewind7 dijo:
EN el meu cas d'ahir, com estava ratxejat i rolava a cada ratxa la cosa era calçar-se rapid els foots i començar a acelerar, inmediatament penjarme i comença a correr!

Ni una sola catapulta tu!

Quina sort,per cert el proper cap de setmana tenim Trave a Trabu,jejeje,de Sant Carles fins a Trabu.

salvipardas dijo:

El meu sistema per evitar -en la mesura del possible- la familiar catapulta: calçar-se al footstrap primer el peu de popa. Quan comenceu a planejar i ja enganxats a l'arnés, peu de proa i a planejar a sac.

[ojos2] primer popa i després proa??? no ho havia sentit mai. i com ho fas per posar la taula plana per sortir al planeig si tens el peu posat a popa?

el més "académic" seria al revés no? comences a planejar, foostrat proa, seguidament popa i finalment arnés. tot i que et pots enganxar l'arnés abans de posar els peus, però amb castanya, és millor primer peus i seguidament arnés.

jordi-navata dijo:
salvipardas dijo:

[ojos2] primer popa i després proa??? no ho havia sentit mai. i com ho fas per posar la taula plana per sortir al planeig si tens el peu posat a popa?

el més "académic" seria al revés no? comences a planejar, foostrat proa, seguidament popa i finalment arnés. tot i que et pots enganxar l'arnés abans de posar els peus, però amb castanya, és millor primer peus i seguidament arnés.

Jordi,no es per ficar-me on no em criden,pero penso que es posible,n'hi ha molta gent que primer fiquen el peu del darrera,s'han acostumat aixi i els hi va mijor,normalment jo començo per engantxarme'n al arnes i despres si puc, fico els peus,a vegades no els puc ficar i la gent navega amb els peus dins i em pregunten,com es que no fiques els peus?molt sencill,peso mes 15kg mes i porto una taula mes petita i el vent que bufa no m'ho permet.

Aixo va com va,al menys ja he llegit uns quants que ho fan de la mateixa forma que en Lluis.

Acostumo a fer-ho així amb vent fort. primer m'enganxo l'arnés, despres poso el peu al darrera, començo a planejar i quan poso el de davant ja planejo a tope.

Tb... si el vent m'ho permet, començo el waterstart amb el peu del darrera ja posat al footstrap, des de l'aigua. Només començar-me a aixecar la vela ja poso el de davant. Així no em catapulto mai.

salvipardas dijo:
Acostumo a fer-ho així amb vent fort. primer m'enganxo l'arnés, despres poso el peu al darrera, començo a planejar i quan poso el de davant ja planejo a tope.

Tb... si el vent m'ho permet, començo el waterstart amb el peu del darrera ja posat al footstrap, des de l'aigua. Només començar-me a aixecar la vela ja poso el de davant. Així no em catapulto mai.

Aixo si que m'has de explicar com t'ho fas....com posses el peu dins del foot del darrera estan dins l'aigua???? [ojos2] [ojos2] [ojos2] [sorprendido] [sorprendido] imagino que el fiques just a sobre de tal forma que quan t'aixeca la vela ja entra tot sol oi?es que si no ets de goma!!!!per molt que flexionis el tormell es una mica complicat,ja que al aigua estas practicament sota la taula (d'alçada)es a dir que tens la taula una mica mes amunt.No se,m'ho has de explicar,ja havia sentit alguna cosa igual....a qui va ser.....no m'en recordo,pero ho vaig sentir,que quan bufava bastant fort feia aixo de ficar el peu del darrera al foot i sortir amb el peu dins,quan la vela l'aixecava llavors ficava el altre peu dins de l'altre foot,deia tambe que llavors ja sortia planejant!!!!qui va ser?????

no és cap crítica, només faltaria, simplement em sorprén. pq jo tot i no ser un pes pesat, ningú em treu els meus 85 kg i si poso massa pes a popa, freno la taula en sec, i per aixó em sorprenia el que déia en salvi, jo no sóc capaç.

respecte al que havia dit en Lluís, jo també ho faig com ell diu, primer peus i després arnés. abans ho feia al revés, però ja fa anys vaig lleguir una entrevista que li fèien a en Bjorn i va comentar que ell ho fèia així, i ho vaig provar, i em va anar bé.

i com be diu en salvi, amb vent fort, water amb els peus posats als footstraps, un cop t'hi has acostumat cap problema, jo surto amb tots dos posats, això sí només la punta i si fa vent fort, que és una putada surtir de catapulta amb water, (no m'ha passat vegades ni res, posar-me en posició de water i aixecarme el vent i sobrevolar la taula) el fet de sortir amb els peus als footstraps fa que tinguis la vela més cap a la popa de la taula i no amb 90º i després la pressió del vent no és tant forta.

Exacte! Jo veig la majoria de la gent que fa lo que diriem "normal" primer arnes i despres foots, primer peu del davant i despres l'altre...

Pero a mi aixo em funciona poques vegades, si esta fort i vaig nomes amb arnes pot ser un suicidi, i si esta ratxejat ja no en parlem...

Aixi que primer em calço els foots i seguidament l'arnes, aguanto l'estirada inicial i despres la cosa ja es planejar... i si ho diu en Bjorn... ja em va be :mrgreen:

lluis_lovewind7 dijo:
Exacte! Jo veig la majoria de la gent que fa lo que diriem "normal" primer arnes i despres foots, primer peu del davant i despres l'altre...

Pero a mi aixo em funciona poques vegades, si esta fort i vaig nomes amb arnes pot ser un suicidi, i si esta ratxejat ja no en parlem...

Aixi que primer em calço els foots i seguidament l'arnes, aguanto l'estirada inicial i despres la cosa ja es planejar... i si ho diu en Bjorn... ja em va be :mrgreen:
Em sembla que ara us començo a entendre a tots tres,em sembla que us referiu a quan aneu a fer el water (encara a l'aigua col·locant la taula per sortir)fiqueu el peu del foot del darrera sobre el foot o al canto de forma que tal com us aixeca el vent (gracies a la vela),el fiqueu dins del foot i el peu del davant en comptes de ficar-lo al canto de la taula ja el fiqueu dins oi?,jo entenia que estan a l'aigua ja el fiqueu dins del foot,renoi!!!!quin esforç pel tormell!!!!

Jo normalment no ho faig... pero de vegades caus a l'aigua amb els foots posats i aprofites... i en algun water, que anava passat per ferlo posava el peu davant del foot, i entrava tot sol (per casualitat)

Doncs el proper dia ho probaré.

1º Foot davant
2º Foot darrera
3º Arnes

També m'han explicat:
1º Foot davant
2º Arnès
3º Foot darrera

Així evites l'spin put, que també hem passa.

La 2a opcio te una mica de perill... com et catapultis amb el peu del davant dins el foot preparat [muro] Catapulta bestia segur

lluis_lovewind7 dijo:
La 2a opcio te una mica de perill... com et catapultis amb el peu del davant dins el foot preparat [muro] Catapulta bestia segur
Hola Lluis,cuanta rao tens,ja em va pasar i va saltar la pintura de la proa,a sobre se'm va quedar el peu dins i engantxat al cab d'arnes,va ser una catapulta sensera,full equip,de les que piquen.
A partir d'ara intentare ficarme'n com dieu vosaltres,sembla mijor i a lo mijor a mi em va mijor,primer el peu del darrera i despres el de davant,gracies per les aclaracions!!!!

Volver